A szoptató anya étrendje

Etrend szoptatos kismamaknak, Optimális étrend szoptatós édesanyáknak | Nők Lapja

etrend szoptatos kismamaknak

Milyen ételek kerülendők szoptatás alatt? A védőnői újszülött-látogatás alkalmával a legtöbbször az elsők között szerepel a kérdés, hogy mit ehet egy szoptató kismama. Általában mindenkitől mást hallunk, és a kórházakban is már az első napok étrendjén ott szerepel a paradicsomos káposzta, vagy a borsófőzelék.

Kell az energia!

Akkor most mi az igazság? Szerző: Szülők Lapja A védőnői újszülött látogatás alkalmával a legtöbbször az elsők között szerepel az a kérdés, mit lehet enni és mit nem a szoptatás alatt? Örömteli választ tudok erre adni, hiszen alapvetően mindent lehet enni, ahogy az édesanya azt eddig is tette.

etrend szoptatos kismamaknak

Viszont néhány apróságra érdemes odafigyelni. A szoptatás még a várandósságnál is nagyobb energia-bevitelt igényel!

Az anyatejes táplálás minden szempontból a legideálisabb a babának, ezért amíg csak mód van rá, addig szoptasson az anya, de a baba 6 hónapos koráig mindenképpen ajánlott. Ez idő alatt tehát elsődleges a baba megfelelő anyatejes táplálása, amelynél az anya helyesen összeállított étrendje meghatározó. Nem helyes, ha az esetlegesen fennálló súlytöbblet leadását a szoptatás alatt szorgalmazza és kezdi el az anya! Az anya élettani tápanyagszükséglete a szoptatás időszakában szintén eltér a várandósság előtti eredetihez képest.

A szülést követően általában két héten belül kg - beleértve a babát is - súlyvesztéssel számolhatunk, továbbá a szülés során bekövetkező vérveszteség a vasraktárak tartalékaira is befolyással van. A szoptatás pedig még több energia-bevitelt igényel, mint a várandósság.

Viszont egyes összetevők, főleg a vitaminok és ásványi anyagok mennyiségét valóban befolyásolja az anyuka étrendje. Szoptatás alatt több energiára van szükség A szoptató anyuka étrendje kb. A megnövekedett fehérjeigény az anya saját igényeit elégíti ki.

A baba már a magzati korban is az édesanya által elfogyasztott tápanyagokkal ismerkedett, de bélrendszere a születés után folyamatosan érik, mígnem ő maga is megkóstolhatja közvetlenül az új ízeket. Ahhoz, hogy ez az érési folyamat zökkenőmentes legyen, a fél éves korig tartó kizárólagos anyatejes táplálásnak igen nagy szerepe van.

Amit az édesanya az igény szerinti szoptatás mellett tenni tud az, hogy változatosan és rendszeresen eszik.

A szoptatás alatti étrend változatos, egészséges és fedezi a többletkalória igényt. A várandósság idején számtalanszor elhangzik, hogy mennyire fontos a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrend betartása, hiszen ez is kell ahhoz, hogy a babád egészségesen fejlődhessen. A szülés után annyi minden változik, hogy egy kicsit hajlamosak vagyunk megfeledkezni, hogyan is étkezzünk. Pedig a szoptatás miatt az étkezés rendkívül fontos!

Fogyókúrázni nem szabad, de fontos az fogyás bevonzása Fontos tudni azt is, etrend szoptatos kismamaknak szoptatás alatt nem szabad fogyókúrázni.

Helyette érdemes és célszerű is mértéket tartani, vagyis inkább a "többször kevesebbet" elvét betartani és a 3.

Szolgáltatások

Tudom, hogy ebben az időszakban nem esik nehezünkre fél perc alatt megenni egy zacskó kekszet, vagy egy tábla csokit, ez természetes, de nagyon oda kell etrend szoptatos kismamaknak, hogy ez ne forduljon elő gyakran, hiszen a babának nem feltétlen a csokoládé összetevőire van elsősorban szüksége, sőt. Ha ránk tör az éhség, inkább igyunk mézes teát, együnk egy kis gyümölcsöt, egy joghurtot vagy bármilyen kalóriaszegény ropogtatnivalót.

etrend szoptatos kismamaknak

Minimum napi 3-szor, de inkább 5-ször együnk egy nap! Az egyik legfontosabb és egyben a legnehezebb is megvalósítani, hogy szánjunk időt az étkezésre.

etrend szoptatos kismamaknak

Ideális lenne öt alkalommal, de ha háromszor sikerül ülve ennünk és nem csak kutyafuttában eszünk valamit, hogy el ne ájuljunk az éhségtől, az már jó. Ebben diszkréten nagyon sokat tudnak segíteni a nagymamák, és az apukák. A másik fontos dolog pedig, a változatosság.

Feliratkozás hírlevélre

Az étrend elsősorban legyen fehérjedús, tartalmazzon sok friss zöldséget és gyümölcsöt, és omega-3 zsírsavat. Ne felejtsük el a legalább liter folyadék napi fogyasztását sem.

etrend szoptatos kismamaknak

Tipp: készíts magad mellé egy pohár vagy egy flakon vizet oda, ahol szoptatni szoktad a babát, mert ha máskor nem, akkor úgyis jelzi a szervezeted, hogy folyadékra van szüksége. A szoptatás alatt nem ajánlott forszírozni azt az ételt, ami az édesanyánál vagy az édesapánál puffadást, hasfájást eredményez karfiol, káposzta, bab és társaivagy etrend szoptatos kismamaknak az ételeket, ami azelőtt még soha nem szerepelt az étlapon.

Ezekre ügyelj a szoptatás ideje alatt! - fx-konfetti.hu

Ez utóbbit ráér szoptatás után megkóstolni. Szerző: Homor Márta védőnő www.