A fehérje diéta - Mit érdemes tudni róla?

Fehérjedús diéta

A fehérje diéta - Mit érdemes tudni róla?

Hogyan lesz a fehérje diéta a titkos fegyvered? Már a gimiben is baromi unalmas volt, én csak azt akarom, hogy a hülye farmer feljöjjön rám és ne lógjon rá a hasam, nem biokémikusnak tanulok! Azt mondd meg, mit egyek, és hagyj békén ezzel a maszlaggal!

Szerző: WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember Az fehérjedús diéta beköszöntével sokan megfogadjuk, hogy kisebb-nagyobb mértékű súlyfeleslegünktől igyekezni fogunk megszabadulni. Ennek első állomása, hogy tájékozódunk a diétákról, és igyekszünk olyat választani, amely számunkra a legmegfelelőbb. A tavalyi év egyik legkeresettebb diétája a fehérje diéta, amely a többi fehérjedús diéta például űrhajós diéta, fogyás letrox mellett diéta a legmegalapozottabb elméleti háttérrel rendelkezik.

  • FEHÉRJE DIÉTA – Panhellen
  • Reggeli: 2 főtt tojás, 1 kaliforniai paprika Tízórai: 50 g sovány sajt, kígyóuborka Ebéd: Grillezett csirkemellfilé vegyes salátával Uzsonna: g natúr joghurt Vacsora: Paprikába töltött fűszeres sovány túró Reggeli: 50 g light mozzarella, 1 paradicsom, retek Tízórai: 1 főtt tojás, 1 paradicsom Ebéd: Párolt pulykamellcsíkok görög fehérjedús diéta Uzsonna: 5 szem dió, 1 kis pohár natúr joghurt Vacsora: Sütőzacskóban párolt halfilé vele párolt gombával, paprikával, cukkinivel Reggeli: Rántotta 2 tojásból, 2 paradicsom Tízórai: g sovány túró, retek Ebéd: Cézársaláta pirítós nélkül Uzsonna: 50 g parmezán sajt, 6 szem olajbogyó Vacsora: Gombába töltött fűszeres juhtúró darab Csak néhány napig!
  • Bulgur fogyás
  • Hogy fogyjak a fenekemről
  • Fogyókúrás italpor

Az utóbbi időben fehérjedús diéta széles körben népszerűvé és ismertté a normálistól magasabb fehérjemennyiséget és alacsonyabb szénhidrátmennyiséget tartalmazó étrend, pedig a sportolók, a testépítők és a fitneszkedvelők évtizedek óta ilyen összetételű menüsort követnek, hogy elérjék a kívánt céljukat.

A tudomány is régóta végez kutatásokat a fehérje diétával kapcsolatban. A fogyáshoz a csökkentett energiatartalmú étrend és a fokozott fehérjedús diéta egyaránt feltétlenül szükséges, csak a kettő együtt képes tartós testtömegcsökkenést eredményezni.

fehérjedús diéta

Ha elkezdjük ezt a fehérjedús diéta, ne a csodára számítsunk, és legkevésbé se az interneten fellelhető, többségében szakszerűtlenül összeállított fehérjediétás mintaétrendeket kövessük, amelyek rövid idő — hét — alatt ígérnek több kilógrammnyi fogyást.

Az lenne a legjobb, ha szakember támogatása és iránymutatása mellett végeznénk a fogyókúrát. Hirdetés Milyen előnyei lehetnek a fehérje diétának? A fehérjékben fehérjedús diéta ételek segítik a fogyókúrát azáltal, hogy a fogyás nem az izomtömegből fog történni, hanem a zsírszövetből.

További cikkeink a témában

Nagyobb és hosszabb ideig tartó teltségérzetet biztosítanak, kiváltképp, ha magas rosttartalmú zöldségeket is fogyasztunk köretként. Mivel hamarabb érezzük magunkat jóllakottnak, a diéta során elkerülhetjük a túlevést, ami a szénhidrátban gazdag ételekkel könnyebben bekövetkezne.

Testépítő és fitness diéta olcsón - Izomépítés olcsón

A fogyás látványos lehet, mivel a csökkentett szénhidrátbevitel miatt a szervezet a zsírraktárakat kezdi el lebontani, és fizikai aktivitás esetén innen fedezi a fokozott energiaszükségletet. A szénhidrátok alacsonyabb bevitele mellett fontos még, hogy mellőzzük az egyszerű szénhidrátok, mint például fehér liszt, cukor stb.

Emeljük meg étrendünkben a rostok mennyiségét, fogyasszunk zöldségeket, gabonaféléket.

fehérjedús diéta

A zsírok közül előnyben kell részesíteni fehérjedús diéta extra szűz olívaolajat, lenmagolajat és a halolajat, mert ezek fontos esszenciális, telítetlen zsírsavakat is tartalmaznak. Magas fehérjetartalmú élelmiszerek A fehérje diéta egyik legfontosabb alapelemei a sovány húsfélék, mint például a csirkemell vagy pulykamell bőr nélkül, sovány sertéskaraj.

fehérjedús diéta

A halak közül is választhatunk fehérjében gazdag fajtát, mint például a lazac, a tonhal vagy a lepényhal. A tojás kiváló fehérjeforrás, kiváltképpen a tojásfehérje, de a sárgáját is érdemes fogyasztani hasznos zsírsavösszetétele miatt. Zöldségek közül a fehérjedús diéta például a fekete baba kukorica, a brokkoli, a karfiol, a paradicsom, a kelbimbó, a torma, az articsóka, a borsó, a csicseriborsó, a lencse és a spárga szolgálnak magasabb fehérjetartalommal, míg gabonafélék között előkelő helyen szerepel a zab a bolti félkész zabkása gyakran tartalmaz cukrot, ezért ezek kevésbé ajánlottak és a tönkölybúza.

  • A fehérje diéta - Mit érdemes tudni róla?
  • Étrend fehérjediétához | Well&fit
  • Szakértőnk, Szarka Dorottya dietetikus írása A fehérje diéta igen méltó helyet foglal el a legnépszerűbb diéták rangsorában, nem véletlenül!
  • Fogyokura 50 ev felett
  • FEHÉRJE DIÉTA MINTAÉTREND - Dia-Wellness
  • Beslimmer vélemény
  • Verhetetlen a fehérje diéta napi gramm szénhidráttal
  • Fogyókúra tabletták

Gyümölcsök közül magas a fehérjetartalma az avokádónak, a guavának sajnos hazánkban nem mindenhol kaphatóaz áfonyának. A szója szintén kiváló fehérjeforrás.

fehérjedús diéta

A tejtermékekkel is változatossá tehető az étrend, mint például a sovány, cukormentes görög joghurttal, a túróval. Fehérjében gazdag magokkal mint például mandula, tökmag, pisztácia, chiamagquinoa fedezhető a tízórai vagy az uzsonna, de a mennyiséggel nem ajánlott túllépni a kis maroknyi adagot, hiszen magas a zsírtartalmuk.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Milyen hátrányai lehetnek a fehérje diétának? Nem tanácsos kizárólag növényi eredetű fehérjéket fogyasztani, hiszen emiatt az esszenciális aminosavak bevitele nem biztosított, biológiai értékük és hasznosulásuk rosszabb, mint az állati eredetű fehérjéké.

A fehérje-diéta napjaink egyik legnépszerűbb fogyókúrás módszere, ami annak köszönhető, hogy nagyon egyszerű, ugyanakkor gyors és valóban hatékony. Ha egy fogyókúra során keveset eszel, előbb-utóbb kimerülnek tápanyagtartalékaid, kórosan fáradttá válhatsz, legyengülhet immunrendszered, és ami különösen bosszantó: szervezeted a zsírpárnák helyett az izomtömeget kezdi el lebontani. A megfelelő mennyiségű fehérjebevitellel azonban arra ösztönzöd szervezetedet, hogy onnan próbáljon meg energiát szerezni, ahonnan te is szeretnéd, vagyis maximalizálja a zsírégetést. Ezért hatékony a fehérje diéta A minőségi fehérjében gazdag táplálkozás emellett felgyorsítja a kalóriaégetést, segít regenerálódni szervezetednek, megerősíti immunrendszeredet, és nem utolsósorban sokkal hatékonyabb az éhség leküzdésében, mint például a szénhidrát vagy a fehérjedús diéta.

Az étrend tápanyagarányait érdemes betartani, mivel ha valamelyik fontos tápanyagot fehérjedús diéta a szénhidrátokat, akár a zsírokat kihagyjuk az étrendünkből, a szervezetünk anyagcseréje felborul, és hosszú távon egészségkárosodásokat okozhat. A túlzott mértékben fogyasztott fehérje ronthatja a vesék működését az arra fehérjedús diéta, a különböző anyagcseretermékek kóros felhalmozódása pedig különböző ízületi megbetegedéseket, köszvényt vagy autoimmun betegségeket okozhat.

fehérjedús diéta

A csontok állapotát pedig ronthatja, hiszen a fokozott fehérjebevitelnek kalciumürítő étrendváltoztatás fogyás van. A nagymértékű szénhidrátcsökkentés sem javasolt, hiszen a sejtanyagcsere megfelelő működéséhez glükózra van szükség, amelyet szénhidrátok emésztéséből nyer szervezetünk.

A csökkent szénhidrátbevitel alacsonyabb vércukorszintet okoz, melynek következménye lehet a fejfájás, csökkent fizikai és szellemi teljesítőképesség és a rossz közérzet.

Ezek is érdekelhetnek

Multivitamin készítmények szedése válhat szükségessé, hiszen a természetes formában kevesebb ásványi anyag és vitamin kerül a szervezetbe. A fehérje diétát nem ajánlott elkezdeni vesebetegeknek és terhes vagy fehérjedús diéta nőknek. Ne dőljünk be a szigorú megszorításokat hangoztató diétáknak, mert bár lehet, hogy rövid idő alatt, néhány kilogrammtól megszabadulunk, de egészen biztos, hogy szervezetünk megsínyli a drasztikus tápanyagmegvonást, és hamarosan ugyanannyit vagy még többet fog mutatni a mérleg kijelzője.

fehérjedús diéta

Forrás: WEBBeteg.