16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Időszakos koplalás diéta. Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett? | Futásról Nőknek

Időszakos terápiás koplalás. Az intermittáló koplalás: szándékosan és egészségtudatosan vállalt rövidebb-hosszabb étkezési szünet. A kényszerű éhezéssel szemben a jól tervezett, rendszeres koplalás nélkülözhetetlen az egészséghez.

  • Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz - MYPROTEIN™
  • Zöld kávébab ár
  • Időszakos (terápiás) koplalás.
  • Szöveg: Csaba Orsolya
  • Lehet fogyni az időszakos böjttel?
  • Van, aki azért csinálja, mert fogyni akar, mások az egészségi állapotukon szeretnének javítani, de akadnak olyanok is szép számmal, akik egyszerűen az egészséges életmód részének tekintik, hogy időnként böjtölnek.
  • Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Tizenhat órán át megtartóztatod magad, majd nyolc órán keresztül korlátok nélkül eszel — ez az alapja a most rendkívül népszerű diétának, ami szigorú, mégis viszonylag könnyen tarható, és hívei szerint nagyon eredményes.
  • Kávé fogyókúra

Anyagcsere-rugalmasság nélkül nincs egészség. Anyagcserénk bőség és ínség időszakos váltakozásához optimalizálódott. Minden falatnyi étkezés inzulin-választ, és raktározó bőség anyagcserét provokál, hogy az érkező felesleg bekerülhessen a tárolókba. Az inzulin-hatás lecsengéséhez legalább óra szükséges. Ha tovább tart a szünet, akkor a bélrendszer lassan kiürül, és fokozatosan ínség üzemmódra váltunk. A két üzemmód közötti rugalmas váltás: egészségünk alapfeltétele.

időszakos koplalás diéta

Az egészséges metabolikus rugalmassághoz rendszeres, és elegendő koplalási időszak szükséges. A fagyasztóládát sem tudod állandóan csak pakolni. Néha muszáj leengedni. Krónikus civilizációs betegségeinket az állandósult bőség okozza, amit nem ellensúlyoz időszakos ínség. Ezek az eljegesedett fagyasztóláda betegségei.

időszakos koplalás diéta

Ilyen a járványosan szaporodó inzulin-rezisztenciametabolikus szindróma, krónikus gyulladásos autoimmun betegségek, idegrendszeri leépülés Alzheimer-demenciaParkinson-kórés számos daganatos betegségünk. Időszakos koplalás nélkül nincs egészség.

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

A terápiás koplalás nem éhezés! Az éhezés akaratlan, és elhúzódó.

időszakos koplalás diéta

Az abszolút kalóriahiány idővel a saját izomzat felemésztésével elsorvaszt. A relatív táplálékhiány minőségi éhezés esetén valami fontos allkatrész hiányzik, ez fokozott étvágyat gerjeszt, és üres, értéktelen kalóriák habzsolására késztet. A világ népességének nagyrésze akár túlsúly mellett is minőségi éhező!

Intermittent fasting

Az éhezéssel szemben az intermittáló terápiás koplalás: egészségtudatosan vállalt, tervezett étkezési szünet, melyet a minőségi étkezések közé iktatunk. Az étkezési időszakban időszakos koplalás diéta nem korlátozzuk a kalória-bevitelt.

A különbséget fontos megérteni, mert ma is közkeletű és súlyos tévedés, hogy a koplalás megbetegít, vagy a rákbeteg "elfogy" tőle.

Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig. Semmi péksütemény, semmi nasi, de még a puritánnak tűnő íztelen zabpehelyt is kerülöm. Feketén iszom a kávét és délig semmilyen ételt nem veszek magamhoz.

A jól tervezett koplalás nem csak a túlsúlytól szabadít. A terápiás koplalás: gyógyít!

időszakos koplalás diéta

Szóhasználatomban a böjt: vallási, spirituális attitűddel végzett öntisztító koplalás. Az utóbbit tehát kifejezetten terápiás célból alkalmazzuk, vallási előírásoktól függetlenül. Katt' a bezáráshoz!

időszakos koplalás diéta

Étkezési szünetben a májban eltárolt glikogén max. Az inzulinhatás lecsengésével a máj fokozatosan glükóz gyártására igazodik glükoneogenezis. Az inzulin lecsökkenése után és normális esetben csakis akkor! A fogyatkozó glükózt leginkább az agy számára spóroljuk ilyenkor.

Időszakos böjt: komplett útmutató kezdőknek

A májban lebomló zsírsavakból ketonok alakulnak, melyek az agy energiafogyasztásának háromnegyedét képesek kiváltani. Az éhezési ketózist jellegzetes hormonális átrendeződés kíséri. A lecsökkent inzulin szabad utat enged a zsírégetésnek. A glukagon, és noradrenalin gondoskodik a vércukor fenntartásáról.

Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

Növekedési hormon GH szabadul fel, mely megakadályozza a saját izmok lebontását. Agyi növekedési faktor BDNF szabadul fel, mely az idegrendszer regenerációját fokozza.

Beindul az elöregedett sejkacatok lebontása, és újrafeldolgozása autofágia, mitofágia. Új mitokondriumok keletkeznek a hatékonyabb zsírégetéshez.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Újracsomagolódik a használat során "legombolyodott" DNS. A koplalás mintegy "újraindítja" a rendszert. Örök életet nem biztosít, de bizonyosan fiatalít! Ennél azért okosabb az evolúció. Éhkopp esetén megőrzött izomzat, és tiszta fej szükséges a következő vacsora felkutatásához.

A koplalás más, mint a kalóriacsökkentés.

Koplalás során az inzulin-szint lecsökken, glükóz helyett zsírégetésre váltunk, a fehérjét izom pedig megspóroljuk. Mindeközben növekedik a nyugalmi anyagcsere balsal metabolic rate® és pengeélesre vált az agy. Elég hasznos evolúciós reakció az ínség túlélésére. A kalóriacsökkentésre építő fogyókúra esetén egészen más történik.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

A napi szükséglet alá csökkentett kalória-bevitel még bőven elegendő annyi inzulin-válaszhoz, ami megakadályozza a zsírégetést. Különösen akkor, ha eleve emelkedett inzulin inzulinrezisztencia mellett indul az önsanyargatás. Hiába a mázsa túlsúlyt, ha nem időszakos koplalás diéta hozzáférni a zsírraktárhoz! A szénhidrát-tüzelőanyag fogytán van, a zsírraktár pedig elérhetetlen.

Szervezetünk ilyenkor egyetlen módon képes alkalmazkodni: csökkenti a kiadási oldalt, lelassul az anyagcsere.

időszakos koplalás diéta

A pajzsmirigy leáll, a testhő csökken, a menstruációs ciklus akadozni kezd, és fáradékonyság, ködös agy, hidegérzékenység jelzi, hogy a test mindenáron spórolni próbál időszakos koplalás diéta túlélésért.

Ezért minden kalóriamegvonó diéta takarékra állítja az anyagcserét, melynek következménye: plató, majd a további éhezés ellenére is visszahízás. Ráadásul a spórolásra fogyás gyógyszer segítségével anyagcsere többé már nem tér magához.