Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek

Kalóriaszámláló fogyáshoz, KalóriaBázis | Kalóriaszámláló, Kalóriatáblázat, Kalória kalkulátor

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek Hogyan kezdj hozzá? A kalóriaszámlálás első lépés az alapanyagcsere meghatározása.

Biztos már nálunk is találkoztál ezzel a fogalommal, ugyanis ez a kulcsa a helyes diéta összeállításának. Ez az érték mutatja meg, hogy a szervezetnek minimum mennyi kalóriára van szüksége egy nap csak ahhoz, hogy életben maradjon, és minden szerv jól működjön nyugalmi helyzetben. A kalória egyébként egy gyakran használt szó a fitnesz- és élelmiszeriparban, de kevesen fitbuilder étrend, hogy mit is jelent igazából.

Valójában az energia mértékegysége: 1 kalória 1 gramm víz hőmérsékletét 1 Celsius-fokkal képes megemelni. Tehát az alapanyagcsere az az érték, kalóriaszámláló fogyáshoz alá szigorúan tilos menni, ha egészséges szeretnél maradni.

Kalóriaszámlálás: a fogyás leghatékonyabb módszere - KalóriaBázis

Ha nincsen egy olyan aktivitásmérőd, ami kiszámítja neked ezt az értéket, akkor a Harris-Benedict képlettel könnyen megteheted. Minél izmosabb vagy, annál magasabb az alapanyagcsere-érték, hiszen az izmokat a szervezetének több energiájába telik fenntartania.

Ezért is tanácsos súlyzós edzést végezni.

kalóriaszámláló fogyáshoz biocom étvágycsökkentő

Tehát, ha elégedett vagy a jelenlegi formáddal, véget is ért a kalóriaszámlálás. Azonban ha vannak speciális céljaid, akkor még hátra van némi kalkuláció.

kalóriaszámláló fogyáshoz zöld kávé garcinia vélemények

Ha fogyni kalóriaszámláló fogyáshoz, nagyjából — kalóriával kevesebbet kell enned, mint amennyi energiát a nap során felhasználsz és persze amivel még nem mész az alapanyagcserédhez szükséges érték alá. Érdemes először kisebb mínusszal kezdeni, és amikor stagnál a fogyás, még tudsz egy kicsit szigorítani. Ha némi izmot szeretnél építeni és feszesebb alakra vágysz, akkor nőként napi — kalóriával többet egyél.

Kalória kalkulátor - Mennyi Kalória

Vedd figyelembe a testalkatod. Ha könnyebben szedsz fel zsírt, kevesebb pluszt egyen.

kalóriaszámláló fogyáshoz a stressztől lehet fogyni

Ha inkább vékony testalkatú vagy, bátran egyél többet. Hatékony fogyókúrás tabletta az izomtömeg-építéshez a plusz-energiabevitel akár — kalóriát is jelenthet. Mit egyél?

kalóriaszámláló fogyáshoz 4 kg fogyás 1 hét alatt

A kalóriaszámlálás mellett van egy másik fontos tényező is. Ha már tudod, hogy mennyi kalóriát kell elfogyasztania a nap során, ideje megnézni, miből ajánlott ezt összeállítania. Három fő makrotápanyag van: fehérje, szénhidrát és zsír. A fehérje nélkülözhetetlen akár fogyni, akár izmosodni szeretnél.

A kalóriaszámlálásról

Ha alapvetően inkább a testsúlyt akarod csökkenteni, elég 0,75—1 gramm fehérje testsúly-kilogrammonként akkor is, ha kalóriaszámláló fogyáshoz sportolsz rendszeresen. Ez azt jelenti, hogy egy 60 kilogramm testsúlyú nőnek napi 45—60 gramm fehérjét kell megennie.

kalóriaszámláló fogyáshoz zöld kávé hatása

Ha az a célod, hogy izmot építs és feszesítsd az alakod, akkor naponta 1—1,5 gramm fehérjét kellene enned testsúly-kilogrammonként. Ez egy 50 kilogramm testsúlyú nő esetén 50—75 gramm fehérjét jelent naponta. Egy gramm fehérje pedig 4 kalóriát tartalmaz.

kalóriaszámláló fogyáshoz gyomorkímélő étrend

A szükséges fehérjemeghatározás után ezt le kell vonni a napi kalóriából, és a maradékot tetszés szerint szétosztani zsír és szénhidrát között. A minőségi zsír bevitele nőknek napi 40 grammnál kevesebb nem lehet a megfelelő vitaminfelszívódás és a hormonháztartás jó működése miatt.

Kalóriaszámláló app

Ez napi fix kalóriaszámláló fogyáshoz kalóriát jelent, mivel egy gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz. Manapság divatosak a magas kalóriaszámláló fogyáshoz és alacsony szénhidráttartalmú étrendek. De azt vedd figyelembe, hogy az agyműködéshez — a munkához is — szükséged van szénhidrátra. Az agyad másból nem tud energiát szerezni. Ráadásul 1 gramm szénhidrát ugyanannyi kalóriát kalóriaszámláló fogyáshoz, mint a fehérje — vagyis 4 kalóriát.