A ketogén diéta bevezetése 14 nap alatt

Keto diéta otthon

Írta: Váczy Anikó A ketogén diéta gyors fogyással kecsegtet, ám abban mindenki egyetért, hogy az egyik legnehezebben betartható étrend. A szénhidrátok drasztikus megvonása, a sok zsír fogyasztása és a kezdeti rosszullétek még a legkitartóbbakon is kifoghatnak.

étrend diétázóknak egészséges diéta

A ketogén diéta nemcsak túlságosan korlátozó, de hosszútávon olyan egészségügyi kockázatokkal is járhat, mint például a szív- és érrendszeri betegségek kialakulása. A diéta követése mindenképp hiányállapottal társul, leggyakrabban rostból és káliumból nem jut elegendő a szervezetbe.

Adatvédelmi Irányelvek 10 egyszerű Keto diéta recept, amelyek szintén egészségesek lehetnek A keto diéta segíthet az éhségszint szabályozásában és javíthatja az anyagcserét, ha helyesen végezzük. Kövesse ezeket a keto diéta recepteket otthon a ketogenezis fellendítése érdekében. Receptek A ketogén étrend vagy röviden a keto vitathatatlanul az egyik legforróbb diéta. A diéta célja a korlátozás nettó szénhidrát kevesebb, mint napi 50 gramm, hogy testét a ketózis zsírégető állapotába juttassa. Mivel az éttermi menük nem feltétlenül keto-barátok, a keto-célok elérésének legegyszerűbb módja a keto-diéta receptjeinek felkorbácsolása otthon.

Ha úgy döntünk, a ketogén nem a mi műfajunk, célszerű egy-két szabályt mégis ellesnünk a diétából, mivel ezek általános egészségünket szolgálják, és segítenek, hogy hamarabb elérhessük fogyókúrás céljainkat. Figyeljünk a szénhidrátokra Biztosan senki számára nem lesz újdonság, hogy a ketogén diéta alapja a szénhidrátok bevitelének minimálisra csökkentése.

7 napos ketogén diéta mintaétrend

Természetesen a komplex szénhidrátokat, fogyj tele vannak rosttal és egyéb értékes tápanyagokkal, nem célszerű kiiktatni, de a legtöbben sajnos túl sok finomított, feldolgozott ételt fogyasztunk.

A kekszeket, a fehér kenyeret és a pizzát tehát hagyjuk el egészségünk és sikeres fogyókúránk érdekében, azonban továbbra is bátran fogyasszunk barna rizst, tönkölylisztet, kölest vagy éppen zabot.

fogyás gyorsan sokat fogyókúra zabbal

Célszerű fogásainkat inkább sok-sok zöldséggel gazdagítani, így kevesebb szénhidrátot és kalóriát veszünk majd magunkhoz. Fogyasszunk egészséges zsírokat A zsírok sokáig az elhízás főbűnöseiként lettek megbélyegezve, azonban nem szerencsés így általánosítani.

fogyás hasról és derékról fogyis étrend

Az egészséges zsírok ugyanis remekül telítenek, hiszen emésztésükhöz szervezetünknek több időre van szüksége, mint más makrotápanyagok esetén. Nyugodt szívvel fogyasszuk az olyan monotelítetlen zsírokat, mint az avokádó vagy az olívaolaj.

A telített zsírokat sem kell teljesen száműznünk, de a dietetikusok ajánlásai alapján, naponta ne fogyasszunk belőlük 13 g-nál többet.

Bármilyen életmódot is követsz, mindenképpen fontos, hogy megtaláld a személyiségedhez illő mozgásformát, amelyet élvezel és legalább heti alkalommal végzel! A keto diéta bevezetése során, főként az első hétben várhatóan csökkeni fog a korábbi teljesítményed, erőnléted. Azonban az izmaid, ahogy a szervezeted többi része is, képes ketonokból, zsírokból táplálkozni a jól megszokott glükóz helyett, ehhez csak idő kell!

Részesítsük előnyben a keményítőt nem tartalmazó zöldségeket A ketogén diétában azt kedvelik leginkább a táplálkozási szakértők, hogy keményítőt nem tartalmazó zöldségek fogyasztására biztat, keto diéta otthon amilyen a brokkolia spárga és a spenót is. Ezek sok rostot, ugyanakkor kevés kalóriát tartalmaznak. Iktassunk be egy-egy csésze zöldséget minden egyes fogásunkhoz, így egyéb szigorítás nélkül is fogyhatunk.

A ketogén diéta bevezetése 14 nap alatt

Készítsük el magunknak az ételeinket A szigorú ketogén diétából egyértelműen következik, hogy csak akkor keto diéta otthon igazán betartani, ha házilag készítünk el minden egyes fogást.

Bármennyire is egészségesnek tűnik ugyanis az éttermi vagy a házhoz szállított étel, nem keto diéta otthon, hogy milyen zsiradékkal készül, vagy épp mennyi cukor és só található benne. Az otthon készített étel nagy előnye, hogy minden egyes alapanyagát és azok pontos mennyiségét ismerjük, így garantáltan biztosak lehetünk benne, hogy tényleg egészséges és fogyókúrás az, ami a tányérunkra kerül.

Iktassuk be az erjesztett ételeket A ketogén diétát sokan azért nem tartják egészségesnek, mert fő rostforrásainkat, mint például a teljes kiőrlésű gabonákat és a gyümölcsöket, kiiktatja étrendünkből.

5 ketogén diétás szabály, amit mindenképp érdemes betartani

Itt jönnek be a képbe az erjesztett zöldségek, amelyek egészséges baktériumokat tartalmazva védik emésztőrendszerünk egészségét. Ne hanyagoljuk a savanyúságot, együnk sok savanyú káposztát és ecetes uborkát ételeinkhez. Kapcsolódó cikkek.