Dr. Iller Barbara: Növényi Étrend A Teljes Életért - Az Orvos Szemével

Novenyi etrend a teljes eletert, Samenvatting

Vallja, hogy a teljes értékű növényi étrendnek olyan sok előnye van, hogy oldalakat lehetne vele megtölteni. Tőzsér Bertával — Mióta folytatsz teljes értékű növényi táplálkozást, és mi indított el ezen az úton? Először, szétnézve az interneten a paleo diétába akadtam, és azt kezdtem el, anélkül, hogy jobban utánanéztem volna szakmailag.

Iller Barbara: Növényi étrend a teljes életért Az orvos szemével Kicsivel több, mint két hónapja tértem át a növényi étrendre.

Mivel mentek le a kilók, ezért egy évig nem nagyon érdekelt a hogyan. Rövid kutatás után vegán étrendre váltottam, annak is a nyers vegán változatára. Lementek a maradék kilók is, és olyan kicsattanó formába kerültem az első évben, hogy ezalatt az időszak alatt futottam le a maratonomat is.

novenyi etrend a teljes eletert

Így vagyok most már ötödik éve vegán, ami azt jelenti, hogy az orvosi munkám során a betegeimnek novenyi etrend a teljes eletert teljes értékű növényi étrendet ajánlom, a magánéletemben viszont ehhez jön az is, hogy etikai okok miatt nem használok olyan termékeket, amelyekhez állatokat használtak fel, nem járok cirkuszba, állatkertbe, stb. A teljesség hasból fogyni hatékonyan nélkül sorolok fel néhányat.

A teljes értékű növényi alapú táplálkozás whole food plant based diet bizonyítottan az egyedüli étrend, melyen nem csak stagnálhat az erek szűkületének, meszesedésének folyamata, hanem vissza is fordulhat.

Az alacsony zsírtartalmú, teljes értékű növényi étrend segítségével nem csak az egészséges emberek, de a kimondottan veszélyeztetett kategóriába tartozó stroke, akut szívinfarktus után lévő emberek is elérhetik azt a novenyi etrend a teljes eletert összkoleszterin szintet és LDL- HDL-szintetami a javuló érállapotokkal együtt minimalizálni tudja a további szív- novenyi etrend a teljes eletert érrendszeri akut és krónikus megbetegedések esélyét. A teljes értékű növényi étrend a megfelelő mennyiségű mozgással, alvással, stresszkezeléssel ezeken alapszik egyébként az ún.

novenyi etrend a teljes eletert

A teljes értékű növényi étrendnek elég nagy a rosttartalma, az antioxidáns és fitonutriens novenyi etrend a teljes eletert ahhoz, hogy az ezen az étrenden lévők között jelentősen kisebb százalékban fordulhassanak elő a rákos és autoimmun megbetegedések.

Olyan ideális mikrobiom jöhet létre a segítségével, amely nem csak az immunrendszerünket erősíti meg a legfontosabb helyeken, de az olyan ún.

A családod: a férjed és a gyermekeid is vegánok?

Olyan típusú ember vagyok, aki képtelen másokra erőltetni a nézeteit. Így rajtam kívül a családban egyedül a 17 éves nagylányom nem eszik húst, ő már a saját döntése alapján. Természetesen a többiek is rengeteg zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű növényi ételt esznek, annál is inkább, mivel az utóbbi időszakban már nem vagyok hajlandó mást főzni nekik.

novenyi etrend a teljes eletert

De mivel a férjem is szeret a konyhában foglalatoskodni, ezért még kerül eléjük állati eredetű étel is. Mik a legfontosabb alapelvek? Fontos tudatosítani, hogy mit jelent az, hogy teljes értékű: azt, hogy nem veszünk el a növényekből semmi jót és nem is adunk hozzájuk semmi rosszat, például adalékanyagok formájában.

Így többek között semmilyen finomított liszt, finomított cukor, bolti szirup, olaj! A lényeg, hogy olvassunk utána alaposan, vagy kétség esetén keressünk fel a vegán étrendben járatos dietetikust.

Ma már több nagyon novenyi etrend a teljes eletert könyv is elérhető magyarul a témában, amit szívből tudok ajánlani.

Iller Barbara Hússal? Hús nélkül? Minden, ami vegán, egészséges? Komoly vállalkozás egy fiatal orvostól, hogy táplálkozási tanácsoktól harsogó világunkban szakmai alapokon, logikusan és közérthetően, saját receptjeit is megosztva foglalja össze, milyen alapvető szempontokat kell figyelembe vennünk, ha egészségesen szeretnénk étkezni.

Ilyen Dr. Michael Greger Hogy ne halj meg című könyve és a Receptek, hogy sokáig élj című szuper szakácskönyve.

Joel Fuhrman Vége a szívbetegségnek és Vége a cukorbetegségnek című könyvei nem csak a szív- és cukorbetegségben szenvedőknek lehet hasznos, hanem akár a tanulni vágyó orvosoknak is, mivel a fordító és a kiadó nem hagyta ki belőle a hivatkozásokat sem, ahogy sajnos Greger könyvével tette.

Lassan jelennek meg magyar szerzők tollából is írások, ilyen Varga Balázs Fehérjemítoszvagy Dr. Iller Barbara Étrend a Teljes Életért című hamarosan megjelenő könyve. A csoportban rengeteg gyakorlati tanács, recept, kérdés-válasz segíti azokat, akik váltani, gyógyulni szeretnének.

Mit ettem ma? - Teljes értékű növényi étrend

Nagyon ajánlom Dr. Greger Daily Dosen applikációját is, főleg kezdőknek. Olyan egyszerű, hogy minimális angoltudással is lehet használni.

Teljes értékűnek nevezzük azokat az ételeket, amelyek eredeti formájukban vagy minimális módosítással kerülnek a tányérra. Ugyanakkor nem engedi meg a finomított, feldolgozott élelmiszerek, a cukor, a só, a fehér liszt és az olaj használatát. Csak növényi alapanyagokról van szó, úgymint zöldségek, gyümölcsök, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák, olajos magvak, diófélék, csírák, illetve gombák bár utóbbiak rendszertanilag nem tartoznak sem a növények, sem az állatok közé.

Aki eszerint táplálkozik, nem nagyon tudja elrontani az étrendjét. Viszont az adagok egy átlagos 70 kg-os, felnőtt emberre vannak szabva, így érdemes kicsit igazítani attól függően, hogy hány kilogramm a tömegünk, vagy mennyit sportolunk. Egyenek bátran elégséges mennyiségű teljes kiőrlésű gabonát. Nekik különösen ajánlom Varga Balázs fent említett könyvét, e-book formájú szakácskönyvét.

Dr. Iller Barbara: Növényi Étrend A Teljes Életért - Az Orvos Szemével

Azonban nem javaslom a fehérjeporokat még iké diéta növényi alapúakat semmert feleslegesen terhelik a vesét, az emésztőrendszert.

Már vegán testépítőnk is van, Váli Tamás személyében, aki ráadásul növényi táplálkozási tanácsadó is. Akár őt is megkereshetik azok, akik komoly sport mellett szeretnének váltani. Mi ennek az oka?

A teljes értékű növényi alapú táplálkozás előnyei

Az MDOSZ, hasonlóan több más magyar szakmai társasághoz, a sokszor erősen konzervatív európai nézeteket vallja. Szerintük már az is elég lenne a változáshoz, ha az emberek több zöldséget és gyümölcsöt ennének, és sajnos még mindig nem mondhatjuk el ezt sem.

Magyarország Európa legelhízottabb országa. Tehát valahol igazuk van, már akkor is érezhető lenne némi változás, ha a többség az Okostányérjukat követné. Jó tudni azonban, hogy sem a civilizációs betegségek gyógyulásához, sem az elkezdődött klímakatasztrófa elkerüléséhez nem elegendőek az ajánlásaik.

novenyi etrend a teljes eletert

Azt gondolom, hogy kimondottan ajánlani ráadásul napi szintű fogyasztásra ezeket a termékeket szakmailag megkérdőjelezhető. Számomra az is disszonáns, hogy az egyik legnagyobb hazai tejtermékeket gyártó vállalat, a Nestlé az egyik fő támogatója az MDOSZ-nek, így kérdés, mennyire jelenik meg ennek hatása az ajánlásaikban.

Az MDOSZ szerint a magyarok kevés tejet fogyasztanak napi szinten, a Nestlé segítségével kimondottan a gyerekeket megcélzó programjukkal akarják ezt orvosolni.

Növényi étrend a teljes életért

A felnőttek számára is napi fél liter tej elfogyasztását javasolják. Ezzel szemben a kanadaiak ajánlásában, a tejipar erős tiltakozása ellenére sem szerepel már a fogyasztandó folyadékok között a tej, az állati eredetű táplálékok kategória helyett pedig fehérje kategória szerepel, amelyben jelentős részt kapnak a növényi fehérjeforrások.

Melyek azok az életek, amiket érdemes teljes mértékben elkerülnünk, ha fontos számunkra az egészségünk? Legalább addig, amíg nem javul az illető állapota, és nem lesz tünetmentes.

Aki nagyon ragaszkodik az állati eredetű ételekhez, beilleszthet heti egy adag kevéssé feldolgozott húst nem nagyüzemi gazdálkodásbólheti db tojást és maximum napi egy adag sovány tejterméket, például joghurtot. De ha arra gondolok, hogy a teljes értékű növényi étrendnek mekkora szerepe lehet a klímaválság megfékezésében, akkor ismét azt javaslom, hogy felejtsük el teljes mértékben az állati eredetű ételeket.

novenyi etrend a teljes eletert

Ezek alapján mindenképpen kerülném az erősen feldolgozott és a nagyüzemi gazdálkodásból származó állati eredetű ételeket, valamint az erősen feldolgozott, adalékanyagoktól hemzsegő késztermékeket. Nagyon fontos, hogy utóbbi vonatkozik a vegán emblémával ellátott termékekre is.

novenyi etrend a teljes eletert

Ami már csak azért sem baj, mert ezzel a pénztárcáját is kíméli. Márky Ádám és Länger Jelena Longevity Project nevű komplex életmódváltó programja cégek és egyének számára is elérhető. Szívből ajánlom a V28 nevű vegán életmódváltó programotamit egy kitűnő dietetikus, Magyarvári Szilvia és a már említett Váli Tamás aposztrofál.

Akit a rövidebb workshopok, vagy nyáron a hosszabb táborok érdekelnek, azoknak Dr. Forrás: eletmodter.