A NutriFood redukciós program kezdete - NUTRI FOOD PLAN

Redukciós diéta. A fogyókúra fázisai - fx-konfetti.hu

Egyszerre ígérnek finom ízeket és egészséget: a legkülönfélébb diéták hódítanak, a vércsoportdiétától a Kréta-diétán át a fehérjék és szénhidrátok szétválasztásával dolgozó étrendig. De vajon melyik az igazi? Mit mondanak a szakértők?

NUTRI FOOD PLAN

Vannak, akik úgy vélik, elegendő, ha csupán fényt és levegőt fogyasztunk ők a Jasmuheen-féle fényevők. Ez természetesen butaság. Arról soha nem volt vita, hogy az embernek ennie kell. De mit?

redukciós diéta

Ezt nem könnyű eldönteni, nem csoda, hogy sok vitát is kavar. Az utóbbi időben ezek a redukciós diéta érdekes fordulatot redukciós diéta. A fő téma már nem annyira a friss ételek, a vitaminok, hanem inkább a tápanyagok helyes adagolása, azaz a fehérje, zsír és szénhidrát megfelelő aránya.

Érdekes módon mostanában a szénhidrátok ülnek a vádlottak padján. Méghozzá nem az ipari cukor, hanem a teljes őrlésű gabonából származó anyag is. Az álláspont az, hogy aki le akar fogyni, annak csökkentenie kell a szénhidrátfogyasztását. De a szégyenpadon jut hely másnak is, például a fehérjéknek. Arra is vannak bizonyítékok ugyanis, hogy az állati eredetű fehérjék eltömítik a hajszálereket, és olyan súlyos betegségekhez vezetnek, mint a szívinfarktus, a szélütés vagy a cukorbaj.

A zsírok pedig végképp rossz hírnévnek örvendenek. A közember ugyan eszik zsírosat, de rossz lelkiismerettel, és szívesebben nyúl a light termékek után.

Ennek ellenére hízik, akkor most mi a teendő? Az egészségmegőrző diéták története egy sor receptet kínál. Vegyük például az eszkimókat, akik hihetetlen mennyiségű halat és ezzel egészséges omega-3 zsírsavat fogyasztottak, alig fordult elő náluk szívinfarktus, viszont ritkán éltek tovább 50 évnél.

Vagy nézzük a krétaiakat, akik a sok olívaolaj, sajt, hal, zöldség, fokhagyma, fűszer jóvoltából hosszú és jó minőségű életet mondhatnak magukénak. Az eszkimók nem kaptak szívbetegséget, amíg hagyományosan halat ettek Vagy mit szólnánk a világ tetejéről érkező diétához? A hunzák, ez a Himalájában élő kis törzs, spártai életmódot folytat, sárgabarack - magot esznek egyfajta különleges kenyérrel, és hozzá gleccservizet isznak. Ezen a koszton élve már jóval a fogyókúrás gyógyszerek listája megérkezése előtt csodálatos építményeket hoztak létre, és sokáig éltek.

Nincs új diéta A megdöbbentően újnak titulált diéta általában csak egy régi módszer leporolása. Ezt figyelhetjük meg a manapság egyre népszerűbb bibliai orientáltságú diétáknál, mint amilyen a "teremtő koszt" vagy a hallelujadiéta Jézus-diéta.

De az eredeti módszerek, mint amilyen például a vércsoportdiéta is messze visszanyúlik fajunk fejlődéstörténetébe: a vércsoportnak megfelelően meghatározott redukciós diéta kell hogy jót tegyenek nekünk, mert állítólag azok illenek hozzánk. Vagy el akarjuk hagyni a kenyeret a vaj redukciós diéta Erre biztatott már negyven évvel ezelőtt dr. Wolfgang Lutz az Élet kenyér nélkül című, azóta klasszikussá vált könyvében.

VIDANGA - Redukciós diéta

Emellett azonban létezik kenyérdiéta is, amelyet Erich Menden professzor fejlesztett ki. Ez olyan redukciós diéta, amely a férfiaknaka nőknek kalóriát engedélyez naponta, és teljes kiőrlésű gabonából készült kenyeret ad négy vagy öt étkezésre elosztva, mindig valamilyen feltéttel. A kenyér mellett friss gabonából főzött redukciós diéta és nyers gyümölcs szerepel még az étlapon. Ezeknek a diétáknak nem annyira a fogyás a céljuk, mint inkább az egészséges étkezés: a gyógyulás vagy az egészség megóvása.

Ez persze általában a karcsúsodást is maga után vonja. Ám a lényeg nem az, hogy megszállottan bámuljuk a mérleget, hanem hogy megújítsuk életenergiáinkat.

A fogyókúra fázisai - fx-konfetti.hu

Méghozzá optimális regenerációval, és mindazoknak a kellemetlen dolgoknak az elkerülésével, amelyek a civilizációs életforma velejárói. Alacsony kalóriatartalmú diéta: redukciós diéta szénhidrátgyilkos A legmenőbb diéta az Egyesült Államokból ered, és a lényege a szénhidrátok alacsony redukciós diéta tartása. Ez megint csak nem újdonság, a módszert harminc évvel ezelőtt hozta divatba kitalálója, Robert Coleman Atkins Az Atkins-diéta jelszava: lefogyni anélkül, hogy éheznénk.

Ennek megfelelően kerülni kell a szénhidrátban gazdag kenyeret, müzlit, rizst, tésztát, krumplit. Visszafogott mennyiség jár zöldségből diéták listája gyümölcsből.

redukciós diéta

Annyit lehet viszont enni, amennyit csak akarunk húsból, kolbászfélékből, szalonnából, halból, sajtból és tojásból. Redukciós diéta szokott koszt, még az is, amelyet a hivatalos táplálkozástudományi szakemberek javasolnak, elég sok szénhidrátot tartalmaz, naponta több száz grammot fogyasztunk belőlük cukor, keményítő vagy rost formájában. Az alacsony szénhidráttartalmú diéta viszont legföljebb napi grammot engedélyez ebből a kedvelt energiaszolgáltató tápanyagból.

Ez nagyjából hat kenyéregységnek felel meg ez körülbelül g vegyes lisztből készült kenyér.

  1. A harmadik, utolsó fázisba csak akkor lépjen át, ha már elérte megálmodott súlyát vagy még többet is fogyott, mint ahogy azt eredetileg tervezte.
  2. Az így elkészített főzetnek erősebb hatása, lágy az íze és jótékonyan hat az emésztésre, amely nagyon fontos a jótékony hatással lévő himalájai gyógynövény kivonatok felszívódása végett.
  3. Glutén és laktózmentes étrend
  4. Gyors fogyás combról
  5. Túlsúly (elhízás), és hatékony fogyás | Adaptogének
  6. A ketodiétáról vagy más néven ketogén vagy keto diétáról

A feltételezések szerint ugyanis a szénhidrátok kerülésével lehet megúszni a túlsúlyt és számtalan krónikus betegséget. A szénhidrátok kerülése nem jelenti feltétlenül az ész nélküli hús- és zsírfogyasztást, ezt redukciós diéta például a dr. Johanna Budwig által kidolgozott, szigorúan vegetáriánus rákellenes diéta.

redukciós diéta

Az úgynevezett Déli part-diéta South- Beach-Diet dr. Arthur Agatston találmánya, kerüli a rossz zsírokat és a kedvezőtlen szénhidrátokat, és a tápanyagok kiegyensúlyozásával dolgozik. Az alacsony szénhidráttartalmú diéták listáját gyarapítja még a Sears-féle táplálkozás kevés szénhidrát, értékes zsírok, sok fehérje vagy a Cooley-diéta kevés szénhidrát, kevés zsír, sok fehérje.

A Scarsdale-diéta is kevés szénhidrátot és zsírt tartalmaz, ezzel szemben viszonylag sok fehérjét, valamint redukciós diéta, gyümölcsöt és teljes őrlésű lisztből készült kenyeret.

Mi az a glikémiás index? A glikémiás index GI, GLYX arra a kérdésre ad választ, milyen erősen emelik az egyes élelmiszerek - elsősorban a szénhidrátok - a vércukorszintet. A magas GI-érték felfelé viszi, az alacsony egyenletes, azaz egészséges szintet eredményez.

Ha a vér cukorszintje túl gyorsan emelkedik, akkor ez oda vezet, hogy a hasnyálmirigy megnövekedett mennyiségű inzulint választ ki, hogy csökkentse a vércukorszintet.

Az erekben ugyanis csak rövid időt tölthet a cukor. Az ezáltal előálló krónikusan megnövekedett inzulinkiválasztás megakadályozza a zsírlebontást, és ezzel elhízáshoz vezet. Ha azonban alacsony glikémiás indexű élelmiszert fogyasztunk, akkor nem ez lesz a helyzet. A szénhidrátok azonban, így az üzenet, nemcsak hizlalnak, hanem súlyos betegséget is előidéznek. Gyorsan kialakul az inzulinrezisztencia, ami a felnőttkori diabétesz előállapota.

Ehhez további szövődmények például a szívet és az ereket érintőek csatlakoznak. Ebből a szempontból nézve valóban megvan annak a jelentősége, menynyi szénhidrátot fogyasztunk. A glikémiás index abszolút mérőszáma a vércukor emelkedésének időtartama és abszolút értéke, ahogyan a különböző élelmiszerekből származó, meghatározott mennyiségű szénhidrát elfogyasztása után mérhető.

Ennek során a viszonyítás alapját a szőlőcukor glukóz jelenti, amely száz százalékban a vérbe jut. A szőlőcukor glikémiás indexe tehát Összehasonlításképpen: a sült krumpli GI-je 75, azaz a benne lévő étvágycsökkentő italpor csak a háromnegyede jut a vérbe. Az alacsony szénhidráttartalmú diétánál mellőzni redukciós diéta a kenyérből, tésztafélékből és krumpliból redukciós diéta szénhidrátokat Általánosságban elmondható, hogy a 70 fölötti Hasról hogy fogyjak kedvezőtlen.

Ezzel szemben optimális az 50 és az az alatti érték. Egyébként ha valaki teljes értékű táplálkozást követ, azaz kerüli a fehér lisztet, a finomított cukrot és ügyel a sav-bázis háztartásra sok zöldséget eszikannál a GI-értékek is általában kedvezőek. Mi a GI és az alacsony szénhidráttartalom valódi jelentősége?

Huszonöt évvel ezelőtt a GI felfedezése valódi szenzációnak számított. Időközben azonban világossá vált, hogy a testben az összefüggések bonyolultabbak, mint addig hittük.

A redukciós diéta értékesítése során ugyanis a táplálékon redukciós diéta összefüggések is szerepet játszanak. Ez főleg a zsír- és fehérjetartalomra vonatkozik.

redukciós diéta

Arról nem is beszélve, hogy mindenki másképp hasznosítja a tápanyagokat. A GI éppen ezért csak redukciós diéta iránymutatóként szolgálhat, mértani pontossággal nem követhetjük az előírásokat. Az alacsony szénhidráttartalmú diéta kritikája tehát úgy hangozhat, hogy nem minden cukor egyforma, és a keményítőt jól meg tudjuk emészteni. Több százféle szénhidrát létezik, ezek részben természetes állapotban fordulnak elő, részben az élelmiszeripar állítja azokat elő.

Az erős inzulinkiválasztás fékezi a zsírlebontást. Aki fogyni akar, jól teszi, ha ügyel az élelmiszerek glikémiás indexére Az ipari cukor ellen már sok évvel ezelőtt harcba indultak táplálkozástudományi szakértők. Kérdés azonban, mi legyen a természetes cukrokkal és a keményítőkkel, amelyek megtalálhatók például a gabonafélékben és a krumpliban.

Fogyás 3 hét alatt redukciós diéta őrlésű liszt az alacsony szénhidráttartalmú diéta híveinek tetszését is el kell, hogy nyerje, mert a benne lévő szénhidrát csak fokozatosan szabadul fel az emésztés során, azaz a vércukorszintet nem emeli rohamosan.