Kapcsolódó cikkek

Rostban gazdag diéta

Tartalom

    A rostot a szervezetünk nem képes megemészteni.

    tejeskávé diéta alatt

    Magyarországon a Bíró és Munkatársai által ben végzett reprezentatív felmérés szerint az átlagos rostbevitel férfiak esetében napi 27 gramm, míg a nők esetében napi 25 rostban gazdag diéta. A rostban gazdag diéta két fő alapelve: Élelmi rostok bevitelének emelése növelni kell a gabonafélék fogyasztását több zöldség, gyümölcs és főzelékféle olajos magvak és szárazhüvelyesek alkalmankénti fogyasztása Bőséges folyadék bevitel napi 3l víz, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé 6.

    Magas rosttartalmú gyümölcsök: málna 9,1 grammribizli 7,8 grammkörte 6,2 grammszilva 5,7 grammszőlő 5,4 grammrebarbara 4,4 grammmeggy 4,2 gramm Magas rosttartalmú zöldségek: kukorica 8,8 grammzöldborsó 7 grammpetrezselyem gyökér 7,73 grammzeller 5,4 grammsóska 5 gramm Magas rosttartalmú gabonafélék: búzakorpa 43 grammzabkorpa 18,5 grammhajdina, köles, teljes rostban gazdag diéta lisztek, lenmag, szezámmag, barnarizs, zab, burgonya 4.

    változókori fogyókúra

    A rostoknak két fajtájuk van: Vízben oldódó rostok pektin, hemicellulóz egy része Vízben nem oldódó rostok cellulóz, hemicellulóz, lignin 2. A rostok létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésbe.

    fogyás főzelékkel

    Egy felnőtt ember napi rostszükséglete gramm. Forrás: Rigó János: Dietetika.

    green coffee kapszula