Keress receptre vagy hozzávalóra

Étrend a szép bőrért, 2. Csökkentsd a koffeinfogyasztást!

Tartalom

    mayo diéta

    Mit együnk, mit tegyünk a szép, egészséges bőrért? Étrend a szép bőrért Tweet Mindenki vágyik a sima, szép, ragyogó bőrre, de jó tudni, hogy kenhetünk bármilyen drága és csodás hatékonyságú kencéket az arcunkra vagy a testünkre, bőrünk egészsége nagy részben attól függ, hogyan élünk, mit eszünk és iszunk. A szép bőr és az ideális alak mindannyiunk vágya, amiért érdemes és kell is tennünk, már csak egészségünk megőrzése miatt is, és persze fontos az is, hogy szó szerint jól érezzük magunkat a bőrünkben.

    Ezek a zsírsavak ellenségei a kollagénromboló szabad gyököknek, így kisimítják az apró ráncokat. Az omega-3 zsírsavak megtalálhatók a makrélában, a tengeri sügérben és a pisztrángban is.

    Már néhány nap alatt is látható a változás, ha elszánjuk magunkat, és odafigyelünk 3 kulcsfontosságú tényezőre: a megfelelő táplálkozásra, a kellő mennyiségű és minőségű folyadékutánpótlásra és a mozgásra. Mit együnk a szép bőrért? Minél több zöldséget és gyümölcsöt, amelyek egyrészt C-vitamin- és antioxidáns-tartalmuk miatt hatnak jótékonyan a bőrre, másrészt a bennük lévő sok rost segít kipucolni a szervezetből a különféle méreganyagokat.

    Minden nap együnk valamilyen zöld leveles zöldséget étrend a szép bőrért — salátát, spenótot, sóskát, káposztát —, illetve piros vagy narancssárga színű zöldségfélét — sárgarépát, sütőtököt, paradicsomot, kápia vagy kaliforniai paprikát —, mivel ezek különösen gazdagok antioxidánsokban, ahogy a piros gyümölcsök is, mint a málna, a ribizli, a szeder és az eper.

    • Írta Bányai Adrián Szép bőrre mindannyian vágyunk.
    • Szeretnéd végre, ha a diétával nem csak a derekad lenne karcsú, hanem a bőröd is simává sugárzóvá és egészségessé válna Ez nem is olyan nehéz, hiszen az elhízás fő okozója, a cukor egyben a bőr egyik legnagyobb ellensége is.

    Sok rostot, amit nemcsak gyümölcsökkel, zöldségekkel, de például zabpehellyelzabkásával, zabkorpával, kölessel, lenmaggal is bevihetünk a szervezetbe. Ezekben a rostok mellett értékes fogyókúra ellen gyógyszer, fontos ásványi anyagok is vannak.

    hogyan fogyjunk okosan

    Tengeri halakat, mégpedig magas ómega-3 zsírsav tartalmuk miatt, ami jót tesz a bőrnek: kiváló bőrregeneráló és gyulladáscsökkentő hatású, fogyasztásával eltűnnek a pattanások, kisimulnak az apró ráncok. Elsősorban a lazacban, a pisztrángban, a makrélában és a tőkehalmájban van sok ómega-3 zsírsav a nálunk is könnyen beszerezhető halak között.

    Mit igyunk a szép bőrért?

    Kevesebb stressz, több pihenés, megfelelő táplálkozás — a bőrtípusnak megfelelő arcápolás és a napvédelem mellett röviden így foglalható össze a szép és egészséges bőr titka.

    Sok vizet! A víz nemcsak hidratálja a szervezetünket, hanem tisztít, méregtelenít, ráadásul az emésztést is serkenti. A napi 2 liter víz egy részét kiválthatjuk herbateákkal és zöld teával is, ez utóbbi tele van antioxidánsokkal, bőrünket belülről tisztítja és kisimítja, a herbaták közül pedig a csalán, a citromfű, a kamilla, a bodza és a menta van különösen jó hatással a bőre, valamint a gyömbér, ami az immunrendszerünket is erősíti.

    fogyókúra program férfiaknak

    Egy kis mozgás Elsőre talán nem látszik a közvetlen kapcsolat a mozgás és a szép bőr között, pedig van! Az rendben, hogy a testmozgás stresszoldó és fittebbé tesz, de serkenti a vérkeringést, nemcsak a belső, nagy erekben, de a bőr alatti hajszálerekét is.

    Ha pedig a mozgást jó levegőn végezzük és rendszeresen, akkor azt a bőrünk többszörösen is meghálálja! Ideális mozgás a kocogás, a futás, de akár a tempósabb gyaloglás, a bringázás, az úszás, a torna és a jóga — ez utóbbinál főleg az úgynevezett hot jógák, ahol 30 fok fölötti hőmérsékleten végzik a gyakorlatokat. Mit kerüljünk mindenképpen?

    okos étrend 3

    Elsősorban a magas cukor- és zsírtartalmú ételek és italok csúfítják a bőrt. A cukor károsítja a bőrünk feszességéért felelős kollagént, vagyis petyhüdtté teszi a bőrt, a telített zsírok pedig felgyorsítják a szabad gyökök képződését, ami a bőr korai öregedéséhez vezethet, de a zsíros, pattanásos bőrért is leggyakrabban ezek felelősek. Ez is érdekelhet:.

    mi a diéta történelem