Életmódváltás 12 egyszerű lépéseben

Étrend változtatás, 2. Az életmódváltás titka: bízz a kis lépésekben!

Olajos magvak: dió, mandula, mogyoró, hidegen sajtolt olajok tök, len, napraforgóolívaolaj Tejtermékek — kemény sajtok, túró, joghurt, kefír Éléskamra szanálás Ahhoz, étrend változtatás a táplálkozásod megreformáld, érdemes először a kamrában, hűtőszekrényben rendet tenni. Ha már nincsenek a kezed ügyében olyan ételek, amelyek hizlalnak, akkor jóval kevesebb a kísértés és könnyebb a diétát is betartani bármelyiket válaszd is.

étrend változtatás

Mi az, amitől érdemes megszabadulni és jobbra cserélni? A finomított cukor tömény kalóriabomba, fogyasztását ajánlatos a minimálisra csökkenteni.

Az étkezési szakemberek is mind egyetértenek abban, hogy a étrend változtatás lépések hatásosabban vezetnek a cél felé, mint az óriásiak. Hogy miért? Amikor egyszerre csak egy apró változtatásra koncentrálunk, akkor képesek vagyunk ezt tartósan elsajátítani, szemben azzal, ha a mindent vagy semmit elvet követjük, amely a legtöbb esetben kudarcba torkollik. Iktasd be tehát a következő 4 apró változtatást hetente, és kerülj kirobbanó formába még a nyárra!

A hagyományos répacukor helyett használd a jó öreg glukonont vagy steviát. De ételtől függően jó alternatíva lehet még a méz, gyümölcscukor, vagy a xillit. Nassolni valók.

Válassz jobb zsírokat!

A mindenféle kekszek, chipsek rengeteg hozzáadott sót, cukrot, zsírokat és tartósító szereket tartalmaznak. Helyettük rágcsálj inkább nyers zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat dió, mogyoró, mandula, pisztácia, stb.

étrend változtatás

A minőségi csokoládé módjával biztosan nem árthat! Édes üdítők. Buborékos, vagy rostos levek, Ice Teák ez a halálom! Az üzletek polcain számos só-féle közül lehet választani. Vannak jódozott, tengeri, himalájai és egyéb sóféleségek. Egyre azonban kifejezetten jó, ha odafigyelsz mégpedig az összetételre. A só, az só!

Ezért nagyon fontos, hogy hogyan táplálkozunk. Nehéz helyzetben vagyunk azonban, ha szeretnénk kiigazodni az egészséges táplálkozásról szóló rengeteg elv és irányzat között. Az étrendek dzsungelében könnyű elveszni, hiszen sok ellentmondással találkozhatunk. Jó hír azonban, hogy vannak bizonyos bázisok, stabil pillérek.

Igen tudom. Csakhogy ezzel szemben a legtöbb zacskóban kálium klorid található.

További cikkeink a témában

Ha ragaszkodnál — márpedig miért is ne? Ilyen a Parajdi és a Bad Ischler-i só.

Finomított liszt. Érdemes áttérni a teljes kiőrlésű gabonafélékre.

étrend változtatás

A receptek többségében a fehér liszt részben vagy egészben helyettesíthető rozs, tönköly és más lisztekkel. Félkész ételek.

A munkás hétköznapok során vitathatatlanul nagy előnye van a csupán melegítést igénylő konzerv, vagy fagyasztott ételeknek.

Az egészséges táplálkozás alapjai

Csakhogy ezek brutális mennyiségben tartalmaznak ízfokozókat, sót, cukrot, zsírt és még ki tudja mi minden mű anyagot, amelyek nemhogy használnának, de hosszú távon még árthatnak is. Helyettük inkább tanuld meg, hogyan kell friss alapanyagokból, gyorsan elkészíthető ételeket készíteni. Hétvégeken, vagy amikor több időd van, egy-egy fogásból lehet nagyobb mennyiséget főzni, a felesleget pedig lefagyasztani. A fagyasztott zöldségeket, gyümölcsöket rövid étrend változtatás belül mélyhűtik, így őrizve meg az értékes vitamin és tápanyag tartalmukat és nem tartalmaznak semmiféle hozzáadott tartósító szert.

Ezzel szemben a konzerv zöldségek, befőttek ki tudja milyen főzési és tartósítási eljáráson mennek keresztül, miközben az étrend változtatás is módosul. Nem beszélve arról, hogy a tároló dobozzal érintkezve bizonyos főleg savas ételek kioldhatják azok káros étrend változtatás.

Herbalife - Magyarország - 9 könnyű változtatás, amivel egészségesebbé teheted étrendedet

Ezért inkább a fagyasztott termékeket válaszd. Feldolgozott élelmiszerek. Ilyenek lehetnek a szendvicskrémek, pástétomok, felvágottak. Ezeknek a nagy része elkészíthető házilag természetes alapanyagból. Nagyobb mennyiségben fagyasztva, vagy dunsztolva hosszabb ideig eltárolhatók.

A mellett, hogy egészségesebb és finomabb, csak azt tartalmazza, amit bele teszel. Gyanús zöldségek, gyümölcsök.

étrend változtatás

A bevásárlóközpontok polcain pompázó termékek nagy valószínűséggel valamilyen tartósítószerrel, felületvédő viasszal kezeltek, hogy a hosszú tárolási, szállítási időt, utat átvészeljék. Helyettük jobb, ha piacon, helyi termelőktől étrend változtatás, ők ugyanis garantáltan frissebb árut kínálnak.

Olaj, margarin. A hidrogénezett olaj és margarin helyett válassz inkább olíva olajat, hidegen sajtolt olajokat, vagy vajat. Esetleg helyi termelők által készített házi vajat, liba, kacsa, vagy mangalica zsírt. A bolti tej annyira pasztőrözött, fölözött, hogy szinte nem is hasonlít a étrend változtatás tejre. Mára már egyre több helyi termelő kínál valódi tehén- vagy kecsketejet és az ebből készült tejtermékeket; joghurtot, túrót, tejfölt, sajtot.

Az ízük sokkal intenzívebb, még szokatlan is lehet az eddigi bolti készítmények után, de érdemes megszeretni ezeket.

Kapcsolódó cikkek

Ha valódi tejet vásárolsz, magad is készíthetsz belőle túrót és egyéb tejterméket, verhetetlenek! Ezek az én módszereim, amiket szépen, apránként vezettem be az életembe. Hogy tetszenek?

  • 5 változtatás az étrendeden, ami hamar megtérül
  • Éfx-konfetti.hu | AZ ÉTRENDVÁLTOZTATÁS 10 ALAPELVE
  • Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Mindig törekedj az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával.
  • Próbálsz egészségesebben étkezni, de nem tudod, hogyan láss neki?
  • Gallmet n fogyás
  • Fogyókúra rendelés
  • Lefogyni
  • Herbária fogyókúrás tea

Te kerültél már olyan helyzetbe, amikor változtattál a táplálkozási szokásaidon? Ha van kedved, oszd meg a tapasztalataidat, hogy másik is tanulhassanak belőle.