Az IIFYM/Flexibilis diétázás előnyei

Flexibilis diéta étrend

Clean eating vagy flexibilis diéta? A fitness ipar világszerte milliárd dolláros piacot fed le, ami 30 billió azaz 30 ezer milliárd egységet jelent jó erős magyar valutában számolva. A hobbisport köré épülő ipar legálságosabb húzása annak a flexibilis diéta étrend a rendszerszintű felépítése és elterjesztése, ahogy a profit kedvéért összemosta a profi testépítést a hobbisporttal. A kettőt egy lapon említeni olyan, mintha az Irigy Hónaljmirigyet hasonlítanánk Liszt Ferenchez.

El kell azonban fogadnunk a tényt, hogy a fogyasztói társadalom álságosságai és profitorientáltsága nélkül a tőke nem próbálná meg előrefele menekülve újratermelni önmagát, így biztosítva a folyamatos fejlődést. Enélkül tehát nem lenne féle ízesítésű, jó minőségű fehérjénk, nem lennének kiváló flexibilis diéta étrend - nem magamra gondolok, jade - menő edzőtáskánk vagy egyáltalán igényes konditermek minden sarkon, ahova lejárhatunk.

Ahhoz viszont, hogy flexibilis diéta étrend diéta étrend az ipar táplálta információrengetegben tudnunk kell elválasztani mi az ami számunkra hasznos, igaz és mi az, ami kizárólag érdekek táplálta tukmálás, ami a gyakorlatban nem fog hozzásegíteni minket a fizikumunkkal kapcsolatos céljaink elérésében. Ennek a blognak az a célja, hogy kézzelfogható, gyakorlatilag is hasznos információkat nyújtson azoknak, akiket érdekel a naturál testépítés, az alakformálás, flexibilis diéta étrend egy jobb fizikumot akarnak faragni maguknak.

A hardcore testépítés és az emberek Olympia színpadon álló szörnyek videóiból akarunk ihletet meríteni a táplálkozás és az edzés tekintetében.

Ebben a bejegyzésben a legfőbb diéta koncepciókról lesz szó, összehasonlítva, cikória kávé fogyás előnyeit és hátrányait, és tiszta vizet öntünk a pohárba, hogy a jelenleg két uralkodó táplálkozási irányzat közül melyik az amit követni érdemes, ha hosszú távú eredményeket akarsz elérni. Koncepciók: Clean eating vs. Az egyik az úgynevezett 'clean eating', az egészséges táplálkozás ami a top testépítők által követett étrendeket mímeli.

Sok fojtós csirke rizzsel és brokkolival, alapvetően szar, száraz és íztelen, viszont feldolgozott élelmiszertől és méreganyagoktól mentes kaják alkotják. Alapvetően ez is az energiaegyensúlyon alapszik, vagyis a kalóriabevitel és kalóriafelhasználás balanszán, azzal a különbséggel, hogy a fogyasztható ételeket nem korlátozza az egészségesnek tartott klasszikus testépítő ételekre.

Az alapgondolat az, hogy tartsd be a napi kalóriamennyiséget és megfelelő arányban vidd be a fehérjét, szénhidrátot és a zsírt, azon belül viszont egyél amit csak szeretnél. Igen, lemehet vacsira a rántott pizza a csülkös fagyival töltött kürtőskaláccsal, amit meg lefojthatsz egy másfél literes Cobra energiaitallal, ha mindez a napi kalóriabeviteledbe belefér.

Prioritások a diétában A pro és kontra összehasonlításhoz vegyük elő a mi az amit a tudomány és a tapasztalatok mondanak a táplálkozás aspektusainak priorizálásával kapcsolatban. Minden diéta alfája és omegája az energiaegyensúly. A kalóriabevitel mértéke határozza meg a testsúlyunkat. Vannak a Darwini evólúciót tagadók, vannak akik a mai napig hiszik, hogy a föld lapos, vannak MSZP szavazók, és vannak akik mindenféle hormonális hablattyal magyarázzák a testzsírszázalék alakulását.

Szerintem ez az a réteg, amely potenciális célközönsége a hitgyülinek szcientológus egyháznak is. A napi kalóriaigényünk egyénenként más, de viszonylag könnyedén belőhető.

flexibilis diéta étrend fogyókúra gyorsan és hatékonyan

Ha ennél többet fogyasztasz, hízni fogsz, ha kevesebbet akkor fogyni. Akkor is ha hormonális okok vagy valamilyen betegség miatt a kalóriaszükségleted alacsonyabb vagy magasabb az átlagosnál. Ha fogyni szeretnél a legfontosabb lépés, hogy kiszámold a kalóriaszükségleted és ennek megfelelően állítsd be a napi étkezéseket. Ezek megfelelő bevitele elemi fontosságúak az átlagember egészségének fenntartásához.

Flexibilis diéta — avagy egy életen át fenntartható egészséges étrend Kiegyensúlyozottság. Ez egy olyan mágikusnak tűnő dolog, amit folyamatosan igyekszünk létrehozni az életünkben. Egyensúlyra vágyunk a munkánk és szabadidőnk között, a párkapcsolatunkban, a hobbinkban, és ez az egyik legtöbbet mantrázott szó az életmódunkkal kapcsolatban is. De valójában tudjuk is ezt érvényesíteni? Printz Nóri cikke.

Az emberek Nem kell sem a szénhidráttól, sem a zsírtól félni, de elsősorban a kalóriabevitel miatt fontos, hogy megválogassuk mit és hogyan fogyasztunk. A fehérjebevitelt ezért be kell lőni 1. Nem számít, hogy pl.

Az egészséges táplálkozás alapjai – Mit és hányszor egyek egy nap, egy héten (3-6. oszt. korcsoport)

Nem kell számolgatni a makrókat. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy figyelj a bevitt kalóriamennyiségre, és biztosítsd a napi fehérjeszükségleted. Ha ez a kettő megvan, az eredmények jönni fognak.

A flexibilis étrend: Részletes kezdő útmutató

A fontossági sorrend harmadik eleme a kalóriaminőség. Ez annyit jelent, hogy a szervezetünknek nem mindegy, hogy kalóriát milka csokiból viszünk be, vagy zabkásából és gyümölcsből.

Felülről a második helyen az étkezési gyakoriság és azok időzítése áll. Hány étkezésre bontsuk a napi kalóriabevitelt és ezt milyen időközönként fogyasszuk. Reggelit érdemes enni, mivel a szervezet olyankor órák óta "éhezik", érdemes fehérjét bevinni, hogy legyen mit szintetizálni ugye. A vacsora ugyanez pepitában. A kettő között pedig legalább egy étkezést be kell suvasztani. Tanulmányok szerint a napi 4 étkezés a legelőnyösebb és a kalóriabevitel további étkezésekre bontása nem jár előnnyel.

Mucsi Blanka Central Médiacsoport Zrt. Nem kérdés, hogy ahogy jelenleg táplálkozunk, hosszú távon fenntarthatatlan, az élhetőbb jövő érdekében csökkentenünk kellene az állati eredetű összetevők, főleg a hús fogyasztásának a mennyiségét. A flexitáriánus étrend azoknak kedvez, akik nem akarnak örökre lemondani a megszokott élvezetekről, de szeretnének ökotudatosabban étkezni. A kutatók többsége egyetért abban, hogy a bolygó túlélésének érdekében növényi alapú ételekre kellene váltanunk, a flexitáriánus diéta viszont azoknak is fenntartható lehetőséget kínál, akik nem szeretnék teljesen kizárni az életükből az állati alapanyagokat. A hatása nem is lenne kicsi: ha Föld teljes lakossága ezt az életmódot követné, felére csökkenthetnénk a mezőgazdasági eredetű üvegházhatású gázok kibocsátását.

Ha pontosan ugyanazt a kajamennyiséget, amit eddig 3 étkezésre ettél, ezután 5 étkezésre elosztva fogysztod, hobbitestépítőként semmi különbséget nem fogsz tapasztalni a fejlődésedben. Vannak viszont egyéb, másodlagos előnyei pl. Mindenki, aki fehérjét iszik, de összevissza eszik mellette az nyugodjon meg, hogy minden korty fehérje kidobott pénz. Ha mindenképpen ajánlanom kellene táplálékkiegészítőt valakinek, akkor azt mondanám, hogy jó étrend mellett fehérje és kreatin.

Az edzés előtti pörgetők fáradt napokon átlendítenek a fásultságon, de ezekben van mg koffein, ez két duplapresszónak simán megfelel, ezt nem mindenki bírja.

flexibilis diéta étrend ingyenes személyre szabott étrend

Próbáld ki, ha valami érdekel, de csodát ne várj flexibilis diéta étrend, szinte semmit tesznek hozzá a fizikumodhoz. A 'tiszta táplálkozás' a klasszikus csirke-barnarizs-brokkoli-ásványvíz diéta. Az ezt követők csalónapon is csak szabadtartású marhasteak-et esznek és náluk az ételek élvezeti értéke utódlagos szempont az étrend kialakításánál. A megközelítés alapja itt is a kalóriaegyensúly, ezen felül flexibilis diéta étrend szigorúan véve a kalóriaminőséget.

A cukor és tészta teljes mellőzése kötelező, de sokan - a hülyébbek - még a gyümölcsök egy csoportját is kerülik a "túl magas cukortartalom" miatt.

Előnye, hogy nehéz túl sokat enni, ha műanyag dobozból eszed a tegnapi száraz rizst és a fojtós flexibilis diéta étrend, könnyen követhető a kalóriabevitel, pontosan be tudod lőni a makrók arányát és nem kell túl sokat agyalni, hogy mit egyél másnap stb.

Egészségügyi szempontból abszolút előnyös, a fehérjét sovány húsokból, zsírszegény tejtermékekből, hüvelyesekből fogyasztják, a szénhidrátok zab, rizs ebből nem ám a B kategória, hanem valami fancy, duplaáronzsírt pedig leginkább másodlagosan a táplálékokból nyernek.

flexibilis diéta étrend indiai gyógynövény étvágycsökkentő

Aki lelkifurka nélkül nem ihat meg egy pohár bort hétvégén, akkor sem, ha épp nem kell flexibilis diéta étrend, versenyre vagy egy szimpla hétvégi strandolásra készülnie, az minimum legyen versenyző. A élvezhetetlenség határát súroló ételek, a monoton étrend, a folytonos, extrém önmegtartóztatás mindentől rengeteg mentális energiát emészt fel feleslegesen.

Rengeteg kezdő diétázó követi el a hibát, hogy egyik napról a másikra akar tökéletesen táplálkozni, életmódot váltani. Nincsenek tisztában azzal, hogy flexibilis diéta étrend kihívás a diétának ez a formája, ezért aztán rövid úton nagyon sokat bele is buknak.

Flexibilis diéta – avagy egy életen át fenntartható egészséges étrend

Ki fogyás lépcsőzéssel szeretne kurvajól kinézni és összevissza enni épp, amit a szeme megkíván. Működik, mindenki nyugodjon le a pics ba. A súlyfelesleg kalóriatöbblet, a flexibilis diéta étrend meg kalóriadeficit eredménye.

A forma szempontjából mindegy miből viszed be a kalóriákat. Ha te csirkéből, rizsből meg salátából zabálnál túl sokat, ugyanúgy meghíznál, mintha csokiból meg pizzából vinnéd be ugyanazt a kalóriamennyiséget, csak ugye flexibilis diéta étrend nagyon nehéz degeszre zabálni magad, mert kalóriaszegényebb és az élvezeti értéke sem sarkall repetázásra.

Nem az ételtípustól hízol meg, hanem a kalóriatöblettől. Egyes ételek kalóriadúsak, mások kalóriaszegények. Szóval a legnagyobb előnye, hogy lemondani inkább csak a mennyiségekről kell, így elméletben könnyebben fenntarthatónak kellene lennie de nem az. KONTRA Személyesen senkit nem ismerek, aki hosszú távon szép eredményeket tudott volna ezzel a módszerrel elérni, ugyanis van néhány komolyabb probléma a metódussal. Először is nagyon nehéz számolni a kalóriákkal, ami az egésznek az alapja, másrészt junk food-ból nehéz fedezni a fehérjebeviteled, a legtöbb gyorséttermi kaja a szénhidrát köré épül.

Csaló napok?

Harmadrészt zsíros, kalóriadús ételekből az adott kalóriakereten belül egyszerűen kevesebbet ehetsz meg, mint a kalóriaszegény variációkból. Egy 15 dekás grillezett csirkemellsteak fűszerekkel kb kalóriát jelent, ugyanez a hús rántva, olajban sütve kalóriát tartalmaz, vagyis az első esetben ugyanazért a kalóriáért sokkal többet ehetsz. Ugyanaz a kalóriás ebéd lehet egy szutyok kis adag, ami után egy órára már éhes vagy, vagy ehetsz egy jó nagy tál ételt, ami eltelít órákra.

Flexibilis diéta étrend nap végén nem mindegy, hogy mennyit sikerül besúvasztanod a pl. Megeheted egy pizzával is, de a nap hátralevő részében rohadt éhes leszel, vagy megeheted 4 étkezésre, amikkel jól is laksz és amik megakadályozzák, hogy az éhség miatt bedöntsd az étrendet és beszaladj egy snickersért a kis boltba.

Ez persze nem jelenti azt, hogy egész nap ehetünk süteményt, pizzát és jégkrémet, mert fontos, hogy bevigyünk elég fehérjét, mikrotápanyagokat és némi rostot is. Ahhoz, hogy tartsuk a szükséges makro- és mikrotápanyag bevitelt, az étkezések túlnyomó többségének mindenképp természetes ételekből kell állnia.

Egy másik - számomra - komoly probléma, hogy a feldolgozott élelmiszerek, az édességek, gyorséttermi kaják, tészták olyanok, mintha a fejedhez tartott pisztolyt kibiztosítanád. Egyszerűen elindít egy folyamatot, ahonnan visszafordulni már nagyon nagyon nehéz.

Top receptek

Ha édesítővel, cukorral, ízfokozókkal teli kaját tömsz magadba nehéz meghúzni a határt. Nem mondom, hogy lehetetlen, de sokkal kevesebb ember képes rá, mint egy kiegyensúlyozott diétát tartani hosszú távon. Emellett a kalóriaminőség is megér egy misét.

A transzzsírok és a rossz minőségű szénhidrátok még akkor sem egészségesek, ha a nem viszed túlzásba a kalóriákat és jó formában vagy.

flexibilis diéta étrend fogyókúrás receptkönyv

A szíved és az érrendszered hosszú távon megsínyli ha mérgekkel tömöd magad. Ez attól függ hozzád melyik passzol jobban.

flexibilis diéta étrend időkorlátos diéta

Ha a végletek embere vagy, akkor nincs miről beszélni, van viszont középút azoknak, akik fogynának is, de ennének is jókat. Szögezzük le, hogy az életmódváltás, a flexibilis diéta étrend, az alakformálás áldozatokkal jár mindig. Olyan nincs, hogy nem hozol áldozatokat és megváltozik valami. Ha te nem vagy hajlandó rossz időben is edzeni menni, nem vagy hajlandó változtatni az étrendeden, lemondani bizonyos dolgokról, ha folyton a balfasz kompromisszumokat keresed minden szituációban, az úgy nem fog menni.

Ha képes vagy fegyelmett lenni, betartani néhány fontos fogyokura dioval akkor az életmódváltás kevésbé lesz fájdalmas, mint amilyen lehetne.

A hybrid diétának ez a lényege. Nem zárunk ki egyetlen ételcsoportot sem, nem demonizáljuk a makrókat, de okosan táplálkozunk.

Az ételeket többnyire alacsonyabb kalóriatartalmú ételekből válogatjuk össze, amikből nagyobb adagokat fogyaszthat az ember, hogy a jóllakottság érzése tovább tartson, de emellett okos receptekkel megtartjuk a kenyeret, a hamburgert, fogyás has derék választjuk meg a nassolnivalókat, beépítjük az kalóriás snack-eket az étrendbe, a kalóriamennyiség viszont kőbe van vésve.

Én az 'életmódváltást' a cukor és a tészta teljes kizárásával kezdtem és évekig tartottam is magam hozzá. Nagyszerűen működött, nyilván mert ezekből rengeteg kalóriát vittem be és a tészta helyettesítésénél, a rizsből, bulgurból egyszerűen nem volt meg a túlevés faktor. Már évek óta szemezgettem ezzel a hybrid étrend dologgal, ami igen jól flexibilis diéta étrend olyasvalakinek, aki nehezen viseli a lehetetlenül szigorú szabályokat.

Az elmúlt hónapokban aztán fokozatosan próbáltam ki olyan recepteket, amik belefértek ebbe az új módszerbe, amikkel kontrollálni tudtam a kalóriabevitelem és biztosítottam a szükséges napi fehérjebevitelt. A makrók számolgatásából, meg a sakkozásból fennmaradó energiáimat meg olyasvalamibe fektettem, amiknek értelme is van. Miután flexibilis diéta étrend is kitapasztaltam a 'módszert', írtam egy receptgyűjtemény féleséget, amit aztán a jelenlegi programosok is megkaptak, hogy megnézzük tényleg működik-e a történet, de erről majd a következő bejegyzésben írni fogok.

Ha testformálásról van szó, meg vagyok győződve róla, hogy ez az az irány, ami széles körben, az átlagember számára a lehető legfájdalommentesebb. Minden programos, aki velem dolgozik ezentúl ez alapján csinálja a diétát és alig várom, hogy lássam milyen fasza eredményeket lehet elérni úgy, hogy nem flexibilis diéta étrend meg a csirkerizsbe.

A receptgyűjtemény egy könyvvé bővült időközben, amiről a következő, vagy az azutáni bejegyzésben többet is megtudtok.