Fogyás helyett még a jojó effektus is megkeseríti az életünket

Fogyókúra jojó effektus nélkül. Diéta, zsírégető edzés – nem mindig elég, ha fogyásról van szó

Vár a JOY Beauty Club!

Ha jó idõket élünk és tudunk tartalékolni, akkor mérlegünk pozitív irányba lendül, ha költünk, elkezd fogyni a pénzünk. Így mûködik ez a testünkben is.

Plusz kg akkor keletkezik, ha túl sok a kalória bevitel, a mínusz pedig, ha hadjáratot indítunk és megsokszorozzuk a kalóriák felhasználását. Magyarul, ha túl magas kalória-bevitelünk függetlenül az ételek minõségétõl és összetételétõlakkor az a plusz testzsír formájában felhalmozódik. Ha viszont kalóriadeficitet érünk el zsírégetõ edzéssel, futással, tornávalakkor testzsírunk csökken, DE sajnos többnyire izomzatunk is!

Ezt fontos lesz a késõbbiekben, úgyhogy jegyezzük meg!

fogyókúra jojó effektus nélkül

Ha célunk a testzsír-csökkentés, akkor negatív kalóriamérleget kell létrehozni, tehát többet kell felhasználni, mint amennyit magunkhoz vettünk. Azonban eszközünk a kis kalóriadeficit legyen!

fogyókúra jojó effektus nélkül

Ha ugyanis nagy kalóriadeficittel dolgozunk, tehát szigorú diétát végzünk és megtoldjuk még plusz irdatlan mennyiségû edzéssel, akkor szervezetünk védõmechanizmusa bekapcsol, és még több zsírt tart meg, mint amit szeretnénk, mert úgy érzi, baj van. Ezt fokozhatjuk azzal a diétán túlhogy szervezetünk energiaigényét növeljük. 4 kg fogyas energiaigénye alapanyagcsere értékünk és az edzések által felhasznált kalóriák összességébõl tevõdik fogyókúra jojó effektus nélkül.

Tehát van egy személyenként eltérõ alapanyagcsere értékünk. Ez függ testmagasságtól, kg-tól, nemtõl, kortól, egészségi állapottól, hõszigeteléstõl, izomtömegtõl. Érdekesség: minél jobban van testünk testzsírral szigetelve, annál kevesebb hõt kell elõállítania és ezzel kevesebb kalóriát használ fel.

Fogyás jojo effektus nélkül

Láz esetén viszont maga a szervezet több hõt termel, tehát ez egy megemelkedett kalória felhasználást jelent! Ez utóbbi már csak azért is fontos, mert egy izmos ember vagy mi izmosan sokkal több energiát éget el a nap folyamán, mint a kevésbé izmos. Az izmos embernek van egy úgynevezett 24 órás kalóriaégetõ gépezete!

Így különösebb extra munka nélkül meg tudja tartani alkatát! Ugyanis minél nagyobb az izomzatunk a testünkön belül, annál nagyobb az alapanyagcsere értékünk!

Az új egyensúly kialakítása

Másik befolyásoló tényezõ mérlegünkben, a mozgással, fogyókúra jojó effektus nélkül felhasznált plusz kalóriamennyiség! Itt a kérdés mindig az, melyik a legmegfelelõbb mozgásforma ehhez?

fogyókúra jojó effektus nélkül

Általában az erõ- és kardió edzés! Hogy ezek közül mégis melyik?

  • Mennyi idő kell a fogyás beindításához
  • Fogyókúra alatt hízás

Sokan azt mondanák a kardió munka, mégpedig zsírégetõ zónában azonban ez viszont nem mondhatjuk, hogy maradéktalanul így van! Mielõtt viszont erre válaszolnánk, nézzük újra a jojó-effektust! Azt tehát már tudjuk, hogy a fogyáshoz kalóriadeficit kell, mégpedig kicsi, hogy szervezetünk ne kapcsoljon tartalék üzemmódra, tehát lassan fogyjunk, hogy miért inkább lassan?

Az anyagcsere zavara

Nézzünk egy példát! Módszer Nagy kalóriadeficit Kis kalóriadeficit Súlyvesztés 8 kg 4 kg Ebbõl zsír 4 kg 3 kg Ebbõl izom 4 kg 1 kg És mit is jelent ez?

fogyókúra jojó effektus nélkül

Ha eddig mondjuk nem sportoltunk, súlyunk nagyjából tartottuk, de kitaláltuk, hogy nõies idomaink sportosra cseréljük gyorsan-gyorsan, mert épp közeleg a húsvéti nyuszi, akkor mozogni kezdünk pld. Le is fogyjuk az adott kg-ot, de egy idõ után szépen lassan visszajön. Így amikor befejeztük programunk 8 kg-al kevesebbek vagyunk ugyan, de 4 kg izmot is vesztettünk, így alapanyagcsere értékünk is csökkent.

Tehát ha korábbi étkezési szokásainkhoz visszatérünk hízni fogunk.

Ez egy biztos fogyókúrás módszer. Biztosan Te is biztosan úgy szeretnél megszabadulni az igencsak jelentős túlsúlyodtól, hogy azt visszahíznád pillanatok alatt.

Eszünkbe sem jut, hogy elvesztettünk pár kilogrammnyi energia felhasználó izomzatot és emiatt az addigi pld. Érdekesség: általában elmondható, hogy 24 óra alatt egy font izomzat kcal-t használ fel! Ilyenkor mit tehet valaki, ha ez bekövetkezett?

Mi okozza a jojó effektust?

Vagy az eredetinél kevesebb kalóriát vesz magához, vagy a felesleges kalóriákat lemozogja. Így már látható miért nem jó és okos dolog gyorsan fogyni? Ezért van az is, hogy sok ember egy kalóriás energia beviteltõl is hízik, egy testépítõ bajnoknak pedig egész nap ennie kell ahhoz, hogy ne fogyjon le.

Alapanyagcseréjük más.

fogyókúra jojó effektus nélkül

Izomtömegük eltérõ. Persze ezek szélsõséges példák, de talán jól mutatják a különbséget és megerõsítenek bennünket a helyes út kiválasztásában! Lassan fogyni -errõl már beszéltünk 2. Azt írtuk fentebb, hogy kardió- és erõedzések kellenek mindehhez!

  1. P57 hoodia vélemények
  2. 8 kg fogyás
  3. Chilliburner hol kapható
  4. Kavitációs zsírbontás, avagy hogyan fogyj visszahízás nélkül?
  5. Pinterest Tisztázzuk!
  6. Egészséges fogyás jojó effektus nélkül
  7. Hogy fogyjak gyorsan gyakori kérdések
  8. Csuth Ágnes, családorvos Egyre több a túlsúlyos és elhízott ember, köztük sokan gyerekek.