Megállt a fogyás! Mit tegyek?

Fogyás megáll. Zsírégető Magazin

Megállt a fogyás! Mit tegyek? Minden fogyókúra nélkülözhetetlen velejárója, hogy bizonyos időnként a fogyás stagnál, de ilyenkor nem kell kétségbe esni, mert néhány egyszerű változtatással könnyen újra beindítható.

Miért állt meg a fogyás?

Még a legjobban kivitelezett fogyókúra során is előfordulhatnak átmeneti időszakok, amikor megáll a fogyás. Ilyenkor sokan még inkább lecsökkentik a bevitt kalóriákat, vagy még keményebben edzenek, és azt tapasztalják, hogy a mérleg mutatója továbbra sem moccan.

Talán számodra is ismerős a helyzet, hogy bár elhatározod, leadsz néhány plusz kilót, a kezdeti sikereket nem követi a folytatás, a súlyvesztés megfeneklik. A jelenség gyakori, igazából mindenkivel előfordul, még a legtökéletesebben edző és táplálkozó sportolókkal is.

Bizonyára sokan tapasztalták már ezt az olvasók közül, de ha kicsit belegondolunk ezt teljesen természetes reakció a szervezetünktől, ha megvizsgáljuk és megértjük, hogyan is működik a szervezet. Ilyen helyzetekben az fogyás megáll zsírból köpölyözés fogyás fedezni a szükségleteit. Ha túl keveset eszünk mindenki arra számít, hogy a szervezet a hiányt majd teljes egészben ebből a zsírból fogja fedezni mindaddig, amíg a hiány meg nem szűnik.

Sikeres FOGYÁS 2020-ban - Stílus csevej Anettel

Milyen szép és egyszerű is lenne a fogyókúra, ha így működne a dolog, de sajnos nem így van. Ahelyett hogy teljesen elhasználná a biztonsági tartalékait jelentő zsírokat, inkább lelassítja az fogyás megáll, mellyel kompenzálni tudja a lecsökkent energia bevitelt és ráadásként még a zsírpárnák is megmaradnak, így továbbra is felhasználhatja őket, ha a szűkös időszak tartós maradna, vagy még súlyosabbra fordulna a helyzet.

Ráadásként, ha a hiány túllép egy bizonyos szintet a szervezetnek van még egy módszere, amivel képes plusz energiához jutni, egyszerűen elkezdi lebontani az izomzatot, amit szintén energiaforrásként tud felhasználni.

fogyás megáll

Az izomzat leépítésével nemcsak energiához jut, de eléri, hogy kevesebb legyen a szervezet energiaigénye, így tovább csökkentheti az anyagcserét. Az izomzat csökkenésével kárba vész az kemény munka, amit a fejlesztésére fordítottunk, és a tovább csökkenő anyagcsere miatt a fogyókúra még nehezebbé válik.

Zsírégető Magazin

A fogyás stagnálása tehát mindig ugyanarra az egy dologra vezethető vissza a kiváltó okoktól függetlenül, mégpedig az anyagcsere lelassulására. Lássuk, hogy mit is kell ilyen helyzetben tenni.

  • Mit tehetsz?
  • Fogyókúra gyorsan
  • L karnitin hatása a szervezetre
  • Megállt a fogyás! Mit csináljak? - Tippek, ha stagnál a fogyása
  • 15 kg fogyás 2 hónap alatt
  • Mutatjuk a megoldást is!
  • Segítség, megállt a fogyás! Mit tegyek? | dietcrafting
  • Mennyi ido alatt lehet fogyni

A fogyás megállásának kiváltó okai fogyás megáll megoldásuk 1. Túl nagy az energia hiány — A fogyás stagnálásának elsődleges oka Ha túl nagy az energiahiány azt a szervezet az anyagcsere lassításával próbálja ellensúlyozni.

fogyás megáll

Energiahiány azonban nem csak akkor léphet fel, ha túl keveset eszünk, hanem akkor is, ha túl sokat edzünk, de nem növeljük meg annak megfelelően az energia bevitelünket, így a szervezet szintén energiahiányos állapotba fog kerülni. Ilyen esetben bár sokat edzünk, de a nap többi részében az anyagcsere még is lassú marad.

5 + 1 ok, amiért megáll a fogyás! Mutatjuk a megoldást is!

Tehát fontos, hogy a napi kalória fogyás megáll és a fogyáshoz szükséges energiahiányt mindig a napi energiaszükségletünkhöz igazítsuk.

Ez a szükséglet természetesen minden nap más és más, attól függően, hogy miket csinálunk a nap során, munkanap van-e vagy hétvége, edzünk-e vagy épp pihenő napot tartunk. A fogyókúra során mindig ügyeljen rá, hogy a napi energiahiány egy optimális kcal között legyen.

fogyás megáll

Ha ennél nagyobbá válik az napokon belül anyagcsere lassuláshoz fog vezetni. Még ha nem is szokta számolni a kalóriákat, akkor is érdemes kiszámolnia a napi kalóriaszükségletét, hogy legalább képet kapjon a szervezete valódi szükségleteiről, mely segítségére lesz, hogy az étkezésére és az elfogyasztott mennyiségekre jobban odafigyelhessen.

Olvasási idő:3 perc Szinte mindenki elérkezik a fogyókúrának ahhoz a szakaszához, amikor hiába tart be minden szabályt, a súlya mégis heteken át stagnál. A fogyókúrák lényege, hogy fogyás megáll energiát juttatunk a szervezetünknek, mint amennyit felhasználna, így a zsírtartalékokhoz "nyúl". Ha elkezdünk sportolni is, az energiafelhasználás még nagyobb, mint az energia-bevitel, ezért a fogyás felgyorsul. Egy idő után azonban, kb.

A szervezet alkalmazkodik — A fogyás stagnálásának második oka A szervezet alkalmazkodó képessége igazán egyedülálló. Nem csak a lecsökkent kalóriákhoz, de az edzésekhez is képes rövid időn belül hozzászokni, így a korábbi fogyást okozó kalóriahiány, vagy épp edzésmódszer hatékonysága jelentősen leromlik.

Hogy a szervezet ne tudjon alkalmazkodni és a fogyás folyamatos legyen, minidig aktívan fogyás megáll tartani a szervezetet, mindig fejlődésre és változtatásra kell kényszeríteni.

Megállt a fogyás! Mit tegyek?

Ezt úgy érheti el, ha rendszeresen változtat az edzéstervén, az edzés intenzitásán, módján és idején, a végzett gyakorlatok sorrendjén stb. Nem kell minden áldott nap ugyanazt csinálni, edzései legyenek változatosak, és alkalmazzon időnként spontán változtatásokat is.

fogyás megáll

Hallgasson a megérzéseire és figyeljen a szervezete visszajelzéseire. Az alkalmazott energiahiányt is rendszeresen változtassa az optimális határokon belül. Egyik nap egyen egy kicsit kevesebbet, másik nap kicsit többet és ne ragaszkodjon egy fix értékhez.

fogyás megáll

A folyton változó feltételek mindig aktívan tartják a szervezetet, fogyás megáll mindig új helyzethez kell alkalmazkodnia. Az izomzat leépül — A fogyás stagnálásának harmadik oka A fogyókúra elsődleges célja a zsírpárnáktól való megszabadulás, fogyás megáll bármennyire is jól végezzük, mindig jár némi izomveszteséggel, mivel a szervezet az energiahiányt nemcsak zsírból, hanem izomzat felhasználásával is fedezi.

Minél gyorsabban szeretnénk lefogyni, ill. Ahogy korábban már szó volt róla az izom leépülés nem csak azért nem kívánatos, mert a kemény munkával felépített izomzatunk eltűnik, de az anyagcserénk is le fog lassulni.

A fogyás folyamatos szintentartásához tehát biztosítani kell, hogy az izomveszteség minimális legyen.

Mit tehetsz, ha megállt a fogyás?

Ehhez alapvető fontosságú, hogy a fogyókúra során fogyás megáll fehérjedúsan táplálkozzunk, és a szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat is biztosítsuk a szervezetünk számára.

A fogyás mértékét továbbá mindig az ideális heti 0,0 kg között kell tartani, míg az energiahiány sose legyen nagyobb, mint napi kcal. A sporttevékenység intenzitása és mennyisége olyan legyen, hogy az a hatékony zsírégetést segítse elő és ne menjen az izomzat kárára.