7 tanács futóknak a helyes étrend kialakításához | Diéta és Fitnesz

Futók diétája. Kapcsolódó cikkek

  • Fogyókúra férfiaknak étrend
  • 40 év feletti diéta
  • Ajánló Így működik a ketogén diéta A tányérodon a keto diéta valami ilyesfélét tartalmaz: kávé és egy sajtos omlett avokádóval, szalonnával reggelire, salátába csomagolt hamburger ebédre, és egy bélszín steak párolt gombával és tejszínes spenóttal vacsorára.

Ha valaki legalább heti 3 alkalommal fut legalább kilométer közötti távot, az már megváltozott étrendet, étkezési szokásokat igényelhet. Rendszeres sporttevékenység mellett nem szabad drasztikusan diétázni és amúgy semám óriási mennyiségű étel elfogyasztása sem szükséges, mert hiába futunk, a túl magas kalóriabevitel bizony hízáshoz fog vezetni.

Írta: Váczy Anikó Futóként sosem lehet elég tanácsokból az edzésekhez, megfelelő diétás trükkökből, lelkesítő ötletekből és inspiráló sztorikból.

A gyorsan felszívódó futók diétája tartalmazó banán futás előtt vagy után is jó választás lehet a futóknak Fotó: Rostszegény diéta Nincs szükség eszelős kalóriaszámolgatásra, ám arra ügyelni kell, hogy mikor, milyen minőségű ételeket, milyen arányban fogyasztunk.

Általános szabály, hogy legkésőbb futás előtt két órával érdemes utoljára enni, futás előtt közvetlenül már nagyobb étkezés nem javasolt, maximum fél órával korábban egy banán vagy más gyorsan felszívódó szénhidrát.

1600 kcal étrend fogyás szódabikarbónával

Ha este futunk, napközben nem szabad éhezni, ügyelni futók diétája arra, hogy a szervezetnek egész elegendő energiája legyen. Futás után egy órán belül vigyünk be tápanyagban gazdag ételt a szervezetünkbe.

Nem kell nekiülni azonban egy púpozott tányér pásztortarhonyának, a mennyiségre és minőségre ilyenkor is figyelni kell! A rendszeresen és komolyan futók számára nagyon fontos a jó minőségű szénhidrátok fogyasztása.

Így működik a ketogén diéta

Fontos, hogy ezek hosszan felszívódóak legyenek, mint például futók diétája teljes kiőrlésű termékek, a zabpehely vagy a barna rizs. Az étrend kis mértékben, de tartalmazzon minőségi zsiradékot, például olívaolajat vagy olajos magvakat. Minimálisan ennyire szüksége van a szervezetnek, hiszen vannak olyan vitaminok és tápanyagok, amelyek zsírban oldódóak. A futók étrendjére is igaz, hogy érdemes kerülniük a telített zsírsavban gazdag, úgynevezett üres kalóriákat, mint a chips, az olajban sült ételek, készételek.

90 napos fogyókúra táblázat fogyás folyamata

Rendkívül fontos a megfelelő fehérje fogyasztása is, amely szintén legyen jó minőségű. Ennek azért van jelentősége, mert a fehérjék elősegítik a szervezet regenerálódását, az izmok épülését.

Mit mond a tudomány?

Olyan fehérjéket javasolt választani, amelyek viszonylag zsírszegények. Tehát jó fehérjeforrás lehet a sovány csirke- vagy pulykahús, időnként a sovány vörös hús is, valamint a hal, a zsírszegény tej, a túró és a hüvelyesek. Amennyiben edzésbe kezdünk, mérjük rendszeres a testsúlyunkat.

diéták fogyáshoz 25 kiló fogyás

Ha fogyni szeretnénk, de a kilók héten belül nem indulnak el lefelé, vegyünk vissza egy futók diétája a szénhidrátfogyasztásból.